خبرگزاری کار ایران

در جشنواره ملی ثریا رخ داد؛

کسب عنوان ارزشمند دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در جذب دانشجویان خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۹۲۸

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا به عنوان "دانشگاه برگزیده در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در جذب دانشجویان بین‌المللی" تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا که با هدف گفتمان سازی در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی کشور جهت تحصیل، ایجاد موازنه در جریان مهاجرت‌های علمی دانشجویی و شبکه‌سازی برای گسترش زیست بوم کنش‌گران جذب دانشجویان بین‌المللی و با حضور وزیر علوم در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تجلیل شد.

زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم تاکید کرد: اینکه دانشجوی خارجی را بپذیریم و بگوییم خوابگاه و سایر نیازهای او به ما ارتباطی ندارد درست نیست، ما نباید برای مهمانان خود کم بگذاریم، خانواده‌ دانشجویان خارجی به‌هرحال به فکر آن‌ها هستند.

وی افزود: اگر دانشجوی خارجی که جذب می‌کنیم دانشجوی کارشناسی‌ ارشد است می‌توانیم به آن‌ها اجازه دهیم و راهنمایی‌شان کرد تا از دروس و کلاس‌های کارشناسی ما بهره ببرند و از آن کلاس‌ها استفاده کنند. این مسئول بیان کرد: برای دانشجویان دکترا نیز می‌توانیم کلاس‌های کارشناسی ارشد را پیشنهاد دهیم تا بتوانند در کلاس‌های اساتید خوش‌نام که خوب درس می‌دهند حاضر شوند، همین حالا برای دانشجویان خودمان همین کار را می‌کنیم و دانشجو می‌تواند با هماهنگی استاد در کلاس‌های کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا بنشیند.

زلفی‌گل یادآوری کرد: بنابراین باید برنامه راهبردی جدی برای دانشجویان بین‌الملل داشته باشیم و نسبت‌ به آنها بی‌تفاوت نباشیم.

داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان هم گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی محدود به ۲ کشور عراق و افغانستان است؛ در صورتی که حدود ۲۰۰ کشور در دنیا داریم، باید در یک برنامه ۵ ساله به پذیرش ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی اقدام کنیم.

گفتنی است در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا از دانشگاه‌های برتر در جذب دانشجویان بین‌الملل تقدیر شد و دانشگاه بین المللی امام خمینی ره موفق به کسب 4 عنوان برگزیده، جایز برترین مرکز آزفا، جایزه دانشگاه برگزیده در حوزه دانشجویان بین‌المللی، جایزه دانشگاه برگزیده در اداره امور بین‌المللی و همچنین جایزه دانشجوی برتر بین‌الملل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز