خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی هلال احمر به ۲۴۲ نفر از گرفتاران در برف و کولاک مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۳۴۱

مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: امدادگران این جمعیت به ۲۴۲ نفر که بر اثر وقوع برف و کولاک در جاده‌های مازندران گرفتار شده بودند، کمک‌رسانی کردند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی فخاری گفت: امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر استان شبانه روز گذشته به ۲۴۲ نفر گرفتار شده در برف و کولاک جاده‌های استان امدادرسانی کردند.

فخاری با اشاره به اینکه در این حوادث ۶۵ خودرو در برف و کولاک گیر افتاده بودند، افزود: عوامل جمعیت هلال احمر به همه این خودرو‌ها امدادرسانی کردند.

مدیر عامل هلال احمر مازندران گفت: در برف و کولاک شب گذشته علاوه بر امدادرسانی خودرو‌ها گرفتار، ۲۴ مورد زنجیر چرخ یک مورد اسکان اضطراری و ۶ نفر توسط نیرو‌های امدادی به اماکن امن انتقال دادند.

فخاری ادامه داد: در این حوادث ۹ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با ۳۸ نفر نیروی عملیاتی و بکارگیری ۵ دستگاه آمبولانس و ۵ خودروی کمک‌دار به یاری هموطنان گرفتار شده در برف و کولاک شتافتند.

وی، شهرستان‌های دچار برف و کولاک را سوادکوه: محور سوادکوه منطقه شوراب، عباس آباد: جاده عباس اباد به کلاردشت، کلاردشت: جاده عباس اباد به کلاردشت، نوشهر: محور پول به کجور، ساری: محور کیاسر و رامسر: محور جواهرده اعلام کرد.

فخاری تصریح کرد: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح نـارنجی توسـط اداره کـل هواشناسـی مازنـدران مبنـی بـر بـارش متنـاوب بـاران، کـاهش محسـوس دمـا، در ارتفاعـات و احتمـال بـارش بـرف، جمعیـت هـلال احمـر اسـتان حسـب وظیفـه ذاتی و سازمانی خود نسبت بـه پاسـخگویی سـریع و بـه موقـع بـه حـوادث احتمـالی در ایـن اسـتان، تمهیـدات لازم را جهـت پاسـخگویی بـه حـوادث احتمالی انجام داده است‌:

١- اعلام هشدار نارنجی به کلیه شعب بر اساس ابلاغیه هواشناسی

۲- مکاتبه با شعب در خصوص اجرای دقیق فرایند دستورالعمل پاسخگویی اضطراری در صورت بروز حوادث و سوانح‌

٣- آمادگی کامل مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان (EOC) جهت رصد و پایش شرایط جوی استان به منظور هماهنگی و هدایت تیم های عملیاتی و اعلام گزارش مستمر به مسئولین جمعیت استان به صورت ٢٤ ساعته‌

٤- آمادگی تمامی کشیک شعب جهت پاسخگویی به هرگونه حوادث احتمالی بصورت ٢٤ ساعته ٥- آمادگی تمامی خودروهای عملیاتی در پایگاه‌ها و مراکز عملیاتی مستقر در محورهای مواصلاتی استان

۵- استقرار تیم واکنش سریع استان در پایگاه ارفعده محور سوادکوه

۶- حضور معاونت امداد و نجات استان در محور‌های مواصلاتی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز