خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲۰۰۰ روستا در آذربایجان غربی از خدمات آب و فاضلاب بهره مند هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۴۵

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از طرح های تامین آب شرب، تعداد روستای تحت پوشش استان به دو هزار و ۱۰ روستا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اشرفی در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: با بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۵۰ روستای استان تعداد روستاهای تحت پوشش آذربایجان غربی و برخوردار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار به دو هزار و ۱۰ روستا رسید.

وی گفت: با بهره بردرای از این طرح ها، آب شرب پایدار  ۵ هزار خانوار روستایی با ۱۹ هزار نفر جمعیت تامین شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با قرار گاه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در مرحله اول این قرارداد آبرسانی به ۳۶۷ روستا در ۶ شهرستان استان منعقد شده بود که به ۴۱۱ روستا افزایش یافت.

اشرفی اعتبار اجرای این طرح ها را ۹۶۶ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی آنها را ۴۰ درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد، با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از تعداد از این روستاها باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای روی کا آمدن دولت سیزدهم ساماندهی آب شرب  ۲۰۲ روستای استان انجام و به اتمام رسیده است، گفت: با بهره برداری از این طرح ها ۴۲ هزار خانوار روستایی با ۱۶۰هزار نفر جمعیت ازآب شرب پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص کنترل کیفی آب شرب تحویلی به مشترکین گفت: با وجود آزمایشگاه ها و انجام آزمایش های متعدد، آب شرب ارائه شده به مشترکین در شهرها و روستاهای استان از کیفیت بالایی برخوردار است.

اشرفی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه های کنترل کیفی در تمام شهرهای استان فعالیت دارند و  در آزمایشگاه مرکز استان نیز که جزو آزمایشگاه های مرجع کشور است، بصورت روزانه و دوره ای آزمایش متعدد بر روی آب  شرب استحصالی انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز