خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد؛

بارش برف سنگین در جاده‌های استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۲۲۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با بیان اینکه بارش برف از عصر دیروز پنج‌شنبه در نقاط مختلف استان آغاز شده است، گفت: اکنون شاهد بارش برف سنگین در نقاط مختلف استان هستیم. طبق گزارش هواشناسی بارش برف تا روز شنبه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، امید محترمی افزود: در حال حاضر در جاده‌های توره به بروجرد، گردنه قاقان و ساوه ـ همدان بارش پراکنده برف گزارش شده است. همچنین در جاده ازنا ـ شازند و دیگر جاده‌های استان شاهد بارش برف هستیم.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری استان تمام تلاش خود را برای بازنگه‌داشتن جاده‌ها به کار گرفته‌اند. جاده‌های روستایی استان، توسط تیم‌های راهداری درحال بازگشایی است و تا پایان امروز با همکاری دهیاران و راهداری بازگشایی انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار داشت: تردد در محورهای ساوه ـ همدان، ملایر ـ خرقان و اراک ـ بروجرد با ترافیک سنگین در جریان است. کنارگذر شمالی اراک با توصیه پلیس راه، برای ارتقای ایمنی محور، مسدود است. در این راستا رانندگان برای تردد به کمربندی شهر اراک، هدایت می‌شوند.

محترمی تصریح کرد: با توجه به شرایط بارش سنگین برف و لغزندگی جاده‌ها از شهروندان انتظار می‌رود از سفرهای غیرضروری به ویژه در محورهای کوهستانی پرهیز کنند. شهروندان باید در نظر داشته باشند که برای تردد همراه داشتن زنجیرچرخ ضروری است.

وی بیان داشت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان پیش از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هر گونه سفر غیرضروری خودداری کنند. همچنین همراه داشتن زنجیرچرخ در زمان ناپایداری جوی برای خودروها ضروری است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: جاده‌های اصلی استان مرکزی هم‌اکنون باز است، اما تردد در بیشتر مسیرها از جمله گردنه زالیان، قاقان، اراک ـ توره و تفرش به کندی انجام می‌شود.

سرهنگ محمد پورشمس افزود: رانندگی در هنگام بارش برف متفاوت از دیگر شرایط است و باید رانندگان دقت لازم را به کار گیرند. در این راستا رانندگان به هیچ عنوان در جاده های فرعی و روستایی این استان تردد نکنند.

وی ادامه داد: شهروندان باید از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند. در این راستا رانندگانی که بنا به هر دلیل در شرایط فعلی قصد عبور از جاده‌های اصلی استان مرکزی را دارند تنها با زنجیرچرخ می‌توانند تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز گفت: از روز گذشته تاکنون که بارش برف آغاز شده است، 25 هزار کیلومتر باند از راه‌های استان با کمک 300 دستگاه تجهیزات، برفروبی شد.

مهرداد جهانی افزود: همچنین در این بازه زمانی برای جلوگیری از یخ‌زدگی، لغزندگی و بروز حوادث رانندگی، میزان 5000 تن مخلوط ماسه و نمک در سطح جاده‌های استان مرکزی پخش شده است.

وی ادامه داد: تمامی محورهای اصلی و شریانی استان با تلاش تیم‌های راهداران باز است، اما رانندگان باید با زنجیر چرخ تردد کنند. در خصوص وضعیت راه‌های روستایی استان نیز، تردد تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: 6400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در این استان وجود دارد که 4000 کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز