خبرگزاری کار ایران

در پی بارش برف سنگین ؛

6500 کیلومتر باند از جاده‌های استان مرکزی برف‌روبی و پاکسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۴۱۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بارش برف سنگین در تمامی مناطق استان مرکزی به جز شهرستانهای ساوه و زرندیه، از ساعت 5 صبح امروز سه‌شنبه آغاز شده و همچنان در حال بارش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد جهانی افزود: در پی بارش‌های امروز سه‌شنبه تاکنون، 6500 کیلومتر باند از جاده‌های این استان برفروبی و پاکسازی شد. 1500 تن مخلوط ماسه و نمک نیز برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی پخش شده است.

وی ادامه داد: 380 نفر راهدار با استفاده از 226 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری وظیفه برفروبی و نمک پاشی در جاده‌های استان مرکزی را برعهده دارند و 35 راهدارخانه نیز در جاده‌های استان در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و مردم فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: از رانندگان خواسته می‌شود، از تردد غیرضروری در جاده‌های استان مرکزی خودداری کنند و در صورت تردد، ضمن اطمینان از سلامت وسیله نقلیه، تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ، لوازم گرمایشی و آذوقه خشک همراه داشته باشند.

جهانی تصریح کرد: مسافران می‌توانند آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص وضعیت راه‌ها و تردد در جاده‌های استان مرکزی و کشور را از طریق سامانه 141 و اپلیکیشن‌ 141 کسب کنند. همچنین با توجه به لغزندگی جاده‌ها، نیاز است برای جلوگیری از حوادث احتمالی، رانندگان فاصله طولی و عرضی استاندارد را رعایت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز در این خصوص گفت: به دلیل بارش سنگین برف، بلافاصله تمام نیروهای خدمات شهری شهرداری اراک در نقاط مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم و تسهیل در عبور و مرور، مستقر شدند.

سعید بیاتیان افزود: همچنین به علت بسته شدن خیابانها و معابر شهر اراک، 85 دستگاه خودروی این نهاد خدماتی، از بامداد امروز سه‌شنبه تاکنون مشغول پاکسازی خیابان‌ها و معابر شهر اراک هستند و فرایند همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌ و برنامه‌ریزی ستاد زمستانه شهرداری اراک، اولویت نخست بازگشایی، کمربندی‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح بود که در ساعات نخست نمک پاشی شد و هم‌اکنون پاکسازی معابر درجه 2 و 3 توسط ماشین‌آلات مکانیزه و غیرمکانیزه در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک اظهار داشت: هم‌اکنون 5 دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، 5 دستگاه لودر برف‌روب، 5 دستگاه گریدر، 10 دستگاه کامیون دارای تیغه برف‌روب و 60 دستگاه ماشین‌آلات پخش نمک به صورت غیرمکانیزه در سطح این شهر فعالیت دارند.

بیاتیان تصریح کرد: به دلیل بارش سنگین برف و بسته شدن خیابانها و معابر شهر اراک و به علت آنکه بازگشایی خیابانها و معابر به سختی انجام می‌شود، انتظار می‌رود مردم با شهرداری اراک مانند سنوات گذشته همکاری خوبی داشته باشند و از ترددهای غیرضرور خودداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز