خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

روش‌های سنتی دیگر پاسخگو نیست/ با آب کمتر می‌توان محصول دو برابری برداشت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۳۵۵

استاندار فارس خواستار مشارکت برای افزایش بهره وری، مشارکت با یکدیگر در قالب شرکت های کشت و صنعت و همچنین ارائه شیوه های جدید تامین منابع مالی شد.

به گزارش ایلنا،  محمدهادی ایمانیه در جمع اتحادیه های کشاورزان، دامداران،باغداران و زنبورداران با تاکید بر اینکه اسلام سفارش کرده است که اهل برنامه ریزی، تعامل و نظم باشد، گفت: اندیشیدن به فقرا و کمک به ایشان، جلوگیری از احتکار و دزدی و همچنین پرداخت وجوهات شرعی و عمران و آبادانی در جوامع مسلمین از دیگر سفارش های دین مبین اسلام است لذا تربیت فرزندان و آموختن شیوه های زندگی به نسل های بعدی باید بر اساس مکتب بزرگ و غنی اسلام و با توجه به الگوهای شاخص این سلسله پاک و معصوم باشد.

استاندار فارس با قدردانی از همه کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران، باغداران تصریح کرد: قسمتی از عظمت، حیثیت و آبروی استان فارس مرهون زحمات و تلاش های شما است.

وی اذعان داشت: جلوگیری از بیکاری و افزایش معضلات اجتماعی و نان بر سر سفره مردم گذاشتن یکی از بهترین اقدامات خداپسندانه است ؛ دغدغه و نگرانی هایی که دارید قطعا اهمیت دارد و پیگیری می کنیم تا مشکلات کمتر شود.

ایمانیه ضمن اینکه جهاد کشاورزی را ماموریت داد تا قیمت تمام شده محصولاتی همچون شیر، گوشت، گندم را با لحاظ سود عادلانه، بررسی و گزارش کند، اظهار داشت: قطعا موافق قیمت تمام شده به اضافه سود عادلانه هستم در غیر این صورت صرفا در مقاطع کوتاه مدت شاهد اثرات موثر هستیم و در طولانی مدت با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم.

وی با تقدیر از اشتغال های خرد ایجاد شده در حوزه های مختلف کشاورزی و دامداری، افزود: از آنچه که در مرودشت و شیراز اتفاق افتاده متشکرم؛ در سایر شهرستان ها نیز حمایت می کنیم تا این موضوع راه اندازی شود.

ایمانیه قوانین خلق الساعه را یکی از مشکلات اصلی کشور دانست و خاطر نشان کرد: تلاش کردیم در استان و در تصمیم های استانی از این اقدام پرهیز کنیم هر وقت از چنین مواردی مشاهده شد، مکتوب گزارش دهید.

استاندار فارس سه درخواست هم از کشاورزان، دامداران، دامپروران، باغداران، زنبورداران و سایر گروه های مشابه داشت و گفت: روش های تامین مالی دیگری به جز استفاده از تسهیلات بانکی ارائه کنید و با یکدیگر مشارکت داشته باشید و یک تیم کشت و صنعت متشکل از تولیدکننده، سردخانه دار و صنعتگر تشکیل دهید.

سومین خواسته استاندار، توجه به افزایش بهره‌وری بود و تصریح کرد: روش های سنتی دیگر پاسخگو نیست پس ادامه آن به صلاح کشور و سایر ذینفعان نخواهد بود؛ با آب کمتر می توان محصول دو برابری برداشت کرد یا با استفاده از دام های مناسب، با مصرف کمتر نهاده، شیر و گوشت بیشتری تولید خواهد شد.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در فارس دوستی و همدلی وجود دارد ، خاطر نشان کرد: مشکلاتی که وجود دارد با انتخاب صحیح و حضور گسترده و مشارکت مردم در انتخابات مرتفع خواهد شد؛ باید نمایندگانی انتخاب شوند که حامی تولید و رفع همین مشکلات باشند. یقین داریم با همدلی، همکاری و هم افزایی دولت، مجلس و قوه قضائیه مشکلات با سرعت بیشتری حل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز