خبرگزاری کار ایران

با پایان پویش ملی سلامت؛

۱۶ هزار نفر با احتمال ابتلا به دیابت و فشار خون در قزوین شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۶۷

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با پایان "پویش ملی سلامت" در استان قزوین و غربالگری بیش از ۱۶ هزار بیمار محتمل در ابتلا به فشارخون و دیابت شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا، نسرین تنکابنی گفت: در طول اجرای "پویش ملی سلامت" در استان، نزدیک به 230 هزار نفر در مرحله پیش از ابتلا به فشار خون بالا یا دیابت شناسایی شدند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: 196 هزار و 447 نفر از افراد شرکت کننده در این پویش، در مرحله پیش فشار خون بالا قرار داشتند و 33 هزار و 441 نفر نیز در مرحله پیش دیابت هستند. 

وی تأکید کرد: این افراد باید با خودمراقبتی و انجام منظم مراقبت‌ها از ابتلا خود به بیماری دیابت و بیماری فشار خون بالا پیشگیری کنند.

این مقام بهداشتی استان قزوین بیان کرد: در طول اجرای پویش، 11 هزار و 856 فرد محتمل ابتلا به بیماری فشار خون بالا و ۵ هزار و 106 فرد محتمل ابتلا به بیماری دیابت بودند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با پیگیری موارد محتمل شناسایی شده در این پویش و تشخیص زودهنگام بیماری و شروع به موقع درمان، بتوان از پیشرفت بیماری در این افراد و وقوع عوارضی مانند نارسایی کلیه، بیماری قلبی و عروقی و زخم پای دیابتی، جلوگیری کرد.

 833 هزار و 474 نفر در استان در این پویش شرکت کرده که حدود ۸۱ درصد افراد مشمول طرح بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز