خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در استان اردبیل؛

گیاه دارویی آویشن بصورت کشت نشایی در گلخانه تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۵۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از تولید گیاه دارویی آویشن بصورت کشت نشایی در گلخانه برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، داور داوردان اظهار کرد: در راستای رشد و توسعه کشت زراعی گیاهان دارویی و استفاده زمانی و مکانی از سیستم گلخانه برای تولید نشاء گیاه دارویی آویشن برای اولین بار در سطح استان و شهرستان سرعین انجام شد.

وی در ادامه افزود: این طرح با انعقاد تفاهم نامه بین اداره فنی و حرفه ای شهرستان سرعین، بخش خصوصی و مدیریت جهاد کشاورزی سرعین در حال اجرا است که بر اساس این تفاهم نامه بخش خصوصی نسبت به تولید نشاء آویشن اقدام می نماید و طی مراحل بسترسازی ،کاشت، داشت و انتقال نشاء به مزرعه با اجرای روز مزرعه کشاورزان در محل حضور پیدا کرده و آموزشهای لازم ارائه می‌شود و در نهایت با اخذ آزمون، گواهی لازم از طرف اداره فنی و حرفه ای صادر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین افزود:  گیاه آویشن به عنوان یک گیاه دارویی با خواص طبیعی و طعم و عطر خوب، در صنایع غذایی، دارویی و عطرسازی استفاده می‌شود. به دلیل ارزش بالای این گیاه، تقاضا برای کشت آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است. بنابراین، ایجاد فرصت‌های کشت و تولید نشاء آویشن در سرعین می‌تواند به عنوان یک گام موثر در جهت توسعه صنایع مرتبط و افزایش درآمد کشاورزان در این منطقه محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید آویشن به صورت کشت نشایی در گلخانه‌ها دارای مزایای بسیاری است. این روش کشت، امکان کنترل بیماری‌ها و آفات را فراهم می‌کند، عملکرد محصول را افزایش می‌دهد و باعث بهبود کیفیت گیاهان می‌شود. علاوه بر این، کشت نشایی در گلخانه‌ها می‌تواند منجر به تولید محصولات با کیفیت و استاندارد بالا و همچنین افزایش بهره‌وری منابع آبی و خاکی شود.

داوردان در پایان گفت: نشایی که در این طرح تولید خواهد شد برای کشت در سطح ۱۰ هکتار برآورد شده است و با کشت نشایی این گیاه دارویی در گلخانه ضمن استفاده از تمامی مزایای کشت نشایی امکان استفاده از طول فصل زراعی فراهم خواهد شد که این اقدام نه تنها به توسعه صنعت گیاهان دارویی در این منطقه کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های اشتغالزایی و اقتصادی نیز ایجاد می‌کند، امیدواریم که این تلاش‌ها به منظور توسعه کشاورزی و تولید محصولات دارویی در شهرستان سرعین با موفقیت همراه باشد.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز