خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شهر شیراز:

عدم تایید طرح ها توسط دستگاه های خدمات رسان علت کاهش بودجه منطقه تاریخی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۲۰

مراحل ثبت جهانی پروژه زندیه در حال پیگیری است

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شهر شیراز گفت: دستگاه های خدمات رسان اعلام می کنند که توان اجرای پروژه را نداریم و فعالیت های عمرانی تنها منوط به منطقه هشت نیست.

به گزارش ایلنا، علی مصلی نژاد در سلسله نشست‌های «روایت امید» که به همت شهرداری شیراز برگزار می شود، افزود: از سال ۶۸ تملک ها برای این طرح آغاز شده است اما اتفاق عمرانی ویژه در این محل انجام نشد تا به امروز که توانستیم طراحی میدان نقاره خانه به تصویب اداره کل میراث استان برسد و مجوزهای تهیه و اجرای نقشه فاز ۲ این میدان بر اساس دستور شهردار کلان شهر شیراز در حال دنبال شدن است و انتظار می رود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ شاهدشروع عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شهر شیراز گفت: بودجه منطقه هشت در سال جاری به مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان بود اما در متمم این مبلغ به ۲۳۳ میلیارد تومان کاهش یافت که بودجه عمرانی ۱۶۱ میلیارد تومان و بودجه اجرایی بیش از ۵۸ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: اجرای پروژه در این منطقه همانند سایر مناطق نیست و باید در اجرای پروژه ها باید از دستگاه های اجرایی مختلف به ویژه اداره کل میراث فرهنگی و یا اداره کل اوقاف استان استعلام گرفته شود.

علت کاهش بودجه منطقه تاریخی فرهنگی

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز همچنین خاطر نشان کرد: بسیاری از دستگاه های خدمات رسان اعلام می کنند که باید در تمام شهر خدمات رسانی داشته باشند و این توان به ویژه در حوزه بودجه ای برای دستگاه ها وجود ندارد که بتوانند پا به پای شهرداری منطقه در اجرای پروژه ها مشارکت داشته باشند.

مصلی نژاد همچنین اضافه کرد: یکی از علت های کاهش بودجه منطقه تاریخی فرهنگی به دلیل عدم تایید طرح های اجرایی توسط دستگاه های خدمات رسان است.

بافت تاریخی شیراز هویت و سرمایه اصلی شهراست 

وی افزود: بافت تاریخی شیراز هویت و سرمایه اصلی شهراست که امروز شهر شیراز می تواند به آن افتخار کند و آن چه که در رسالت شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی است احیا و بازآفرینی این بافت ارزشمند با هدف انگیزه بیشتر برای سکونت و رفاه ساکنین این منطقه و تبدیل این مجموعه ارزشمند به مقصد گردشگری داخلی و بین المللی است.

مصلی نژاد با اشاره اینکه در سال های اخیر توجهات بسیاری به بافت تاریخی صورت گرفته است، افزود: در دوره ششم شورای اسامی شهر شیراز بودجه های قابل توجهی به بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز تخصیص یافته که ردیف های عمرانی آن در طراز بالاترین ردیف های عمرانی قرار دارد.

شهردار منطقه هشت شیراز تصریح کرد: تمرکز پروژه های اجرایی در بافت تاریخی زیباسازی، احیا و بدنه سازی و کف سازی و عملیات عمرانی است که به همراه اجرای نورپردازی و حوزه فضای سبز انجام می شود.

مصلی نژاد افزود: طی سال های گذشته سرعت اجرای پروژه ها رو به افزایش است و اقدامات اجرایی بسیاری در حوزه زیرساختی صورت گرفته است.

عدم تایید طرح ها توسط دستگاه های خدمات رسان علت کاهش بودجه منطقه تاریخی است

افتتاح و کلنگ زنی ها منطقه هشت در ایام دهه فجر 

وی به تشریح پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در ایام دهه فجر در این منطقه اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۸ پروژه به ارزش ۹۰۹ میلیارد ریال افتتاح و ۱۶ پروژه ۷۳۸ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود که ارزش تقریبی مجموع پروژه ها بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان است.

شهردار منطقه هشت شیراز در تشریح مهم ترین پروژه های عمرانی ادامه داد: گذر چاپارخانه، لوله گذاری دفع آب های سطحی در سطح مختلف منطقه با اعتبار ۷ میلیارد تومان، کف سازی و بهسازی معابر مختلف متفاوت با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان، مجموعه مهر بانو منطقه با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در محله بیات، پاکت پارک با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در محدوده دروازه کازرون،مرمت مدرسه خان با اعتبار ۷ میلیارد تومان، بهسازی و مرمت طاق و گذرهای تاریخی، پروژه احیای شیراز قدیم در قالب احیای طاق ها و زیر گذر های قدیمی دربافت تاریخی با ۸ میلیارد تومان اعتبار و ۴۸ میلیارد تومان پروژه در سایر بخش های اجرایی کلنگ زنی می شود.

مصلی نژاد تأکید کرد: میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای میدان نقاره خانه یکصد میلیارد تومان است.

مراحل ثبت جهانی پروژه زندیه  در حال پیگیری است

وی افزود: مراحل ثبت جهانی پروژه زندیه به عنوان یک مجموعه جهانی در حال پیگیری است.

شهردار منطقه هشت شیراز یادآور شد: بیش از یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه تاریخی در دو سال گذشته انجام گرفته است.

مصلی نژاد افزود: با توجه به تعریف بیش از پنج بسته سرمایه گذاری در این منطقه،حجم سرمایه گذاری در این منطقه بیش از سایر مناطق شهر شیراز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز