خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس خبرداد؛

تصویب ۲۲۸۲ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی ۱۴۹ طرح در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۱۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: ۱۴۹طرح و پروژه با مبلغ ۲۲۸۲ میلیارد ریال تسهیلات در مجموعه‌ فعالیت‌های اقتصادی استان تصویب شد که ۹۷ طرح از این مجموع درحوزه میراث فرهنگی، ۱۹ طرح در بخش جهادکشاورزی، ۱۵طرح در بخش نهضت احیا که عمدتا طرح های بخش صنعت ومعدن می باشد و ۹ طرح در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند.

به گزارش ایلنا،  حسن شیخ نیا عصر چهارشنبه در جلسه کمیته استانی تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار کرد: سهم استان فارس از بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ مانند سایر استان‌ها یک هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان بود که تا پیش از این جلسه رقمی معادل ۶۸ میلیارد تومان از این مبلغ تصویب و تخصیص یافته است.

وی افزود: بانک‌های عامل ۱۵روز فرصت بررسی این تعداد پرونده را دارند و ضروری است برای جذب صحیح منابع پیش بینی شده در قانون همه بانک‌های عامل با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از تمامی ظرفیت ها استفاده نمایند تا با انعقاد قرارداد و پرداخت این وجوه بسترهای لازم توسعه همه جانبه در استان فارس را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: با توجه به طرح‌های تصویب شده و حمایتی که نظام بانکی خواهد داشت ۶۱۲ فرصت شغلی مستقیم و طبعا بیش از همین رقم فرصت های شغلی غیرمستقیم در این دوره در استان فارس ایجاد خواهد شد.

شیخ‌نیا در ادامه به ضرورت استمرار یافتن نهضت احیا واحدهای راکد ونیمه فعال تأکید کرد و افزود: برای احیای این ۱۵ واحد که عمدتا در بخش صنعت و معدن و کشاورزی هستند، مبلغ ۶۳۵میلیارد تسهیلات ارزان قیمت به تصویب رسید که شرایط اشتغال‌ مستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم می نماید .

وی بیان کرد: ضروری است نظام بانکی در استان فارس به نحوی اقدام کند که با توجه به ظرفیت های بالقوه در استان، با تزریق این منابع شاهد رونق تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در استان باشیم .

معاون استاندار فارس ادامه داد: در مورد باقیمانده سهم استان نیز ضرورت دارد تا همه دستگاه‌های استانی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی تلاش کنند باقیمانده تسهیلات سهم استان تا قبل از پایان سال جاری را تخصیص بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز