خبرگزاری کار ایران

در جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری مطرح شد؛

ساختمان های ناایمن شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۴۳۴

​رئیس کمسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساختار مدیریت بحران در حوزه شهرداری باید باز بینی شود وارتقاء یابد.

به گزارش ایلنا، مسعود زارعی در جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بر تهیه تجهیزات مورد نیاز بحران ها ی مختلف و نگهداری آنها در انبارهایی که به همین منظور در مناطق احداث میشود تاکید کرد.

وی گفت: آموزش افراد متخصص و همچنین برگزاری مانورهای مختلف به صورت مستمر در دستور کار حوزه های شهرداری قرار گیرد تا در زمان بحران بتوان با استفاده از افراد کار آزموده و زبده و تجارب حاصل ازهمین مانورها به شهروندان خدمت رسانی کرد.

وی ادامه داد: جایگاه مدیریت بحران باید مستحکم بوده و با استفاده از ظرفیت های گوناگون و موجود در شهرداری و برنامه ریزی های لازم قبل از وقوع حادثه، تهیه و ابلاغ شرح وظائف حوزه ها در زمان وقوع بحران ، اطلاع رسانی به موقع، اجرایی نمودن چارت I.C.S و تهیه کردن بانک های اطلاعاتی لازم، آموزش مدیران و کارکنان می‌تواند موثر و مثمر ثمر واقع شود و موجب افزایش میزان تاب آوری شهری در مقابله و رویارویی مانند سیل ،زلزله و غیره شد.

شهردار شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت پیشگیری قبل از رخ دادن بحران ها بر لزوم شناسایی ساختمان های نا ایمن شهر شیراز تاکید و افزود:این ساختمان ها باید پس از شناسایی با همکاری دستگاه قضایی،اخطارهای لازم را از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دریافت کنند  تا از بروز وقایع ناگوار که جان انسانها را به خطر می اندازد، جلوگیری شود.

محمد حسن اسدی همچنین خاطر نشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه بحران باید مورد توجه و سرلوحه کار مدیران قرار گیرد و قوانین مربوط به آن در حوزه شهرداری به همه مسولین ابلاغ شود تا  با وظائف خود آشنا شده و بر اساس آن تمهیدات لازم را فراهم کند.

در این جلسه پس ازسخنان خوشبخت سرپرست خدمات شهری و محیط زیست در خصوص پیگیری فعالیت های برنامه محور و تفکر سیستمی و ارائه گزارش های مدون و شفاف، رئیس اداره بحران شهرداری شیراز به ارائه گزارش کامل و جامعی از اقدامات انجام شده در این حوزه مانند خرید تجهیزات امدادی ،آوار برداری ، سوله بادی ،کانتینر حمل جسد، شناسایی و آماده سازی بوستانها در مناطق 11 گانه به منظور اسکان اضطراری ، به روز رسانی کمپ اسکان موقت باغ جنت و زیبا شهر و اقداماتی از این قبیل اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز