خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین عنوان کرد؛

تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در رعایت استاندارد توسط واحدهای تولیدی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۵۷۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در استفاده از استانداردها توسط واحدهای تولیدی گفت: با رسیدن به فهم اجتماعی باید واحدها را برای استفاده از نشان استاندارد تشویق کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست شورای استاندارد استان قزوین صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

علی رحمانی در این نشست گفت: رعایت استانداردها توسط صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در فروش محصولات هم تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: "آر اند دی" و کنترل کیفی در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نقش ویژه‌ای داشته و مانند قلب آن شرکت است و از این رو باید به طور جدی به آن نگاه شده و برای مشاوره با شرکت‌های مورد اعتماد همکاری شود.

وی عنوان کرد: برخی محصولات مشمول استاندارد اجباری نیستند اما در راستای رعایت حقوق شهروندی باید استانداردها مورد توجه قرار گرفته و در بازار هم رصد شود، همچنین فرهنگ‌سازی و استفاده از مشوق‌ها هم می‌تواند در رسیدن به هدف کمک کند.

این مسئول اضافه کرد: در استان از استاندارد حمایت می‌شود؛ البته قرار نیست نشان استاندارد به واحدهای فرسوده داده شود و واحدهایی که امنیت و سلامت مردم را حمایت می‌کنند استاندارد دریافت می‌کنند.

رحمانی اظهار کرد: انرژی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، شبکه انرژی در سطح ملی است و باتوجه به ظرفیت‌های موجود در استان می‌توانیم در تدوین شاخص‌های استاندارد الگوی کشور باشیم و با تشویق و اقناع سازی استاندارد را نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: با راهکارهای مناسب و ممانعت از ورود ماشین آلاتی که مصرف سوخت مناسبی ندارند می‌توان به صرفه جویی در انرژی کمک کرد، جهاد کشاورزی هم باید مدیریت مصرف انرژی را در مرغداری‌ها کنترل کند.

در پایان این مراسم از 15 واحد که جایزه ملی کیفیت را کسب کرده بودند، تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز