خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

اصناف و بازاریان اجازه جولان دلالان در سفره غذایی مردم را ندهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۳۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اصناف و بازاریان متعهد و زحمتکش استان اجازه جولان به دلالان و واسطه گرها و سودجویان در سفره غذایی مردم را نخواهند داد.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری در اجتماع بازاریان و اصناف استان اظهار کرد: وظیفه ای که اصناف و بازاریان در فروش و عرضه محصولات کشاورزی به مصرف کنندکان و جامعه هدف دارند بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی افزود: اگر رسالت این قشر زحمتکش در امانتداری و نظارت بر فروش نباشد قطعا دلالان و قاچاقچیان نهایت سوء استفاده را از کالاهای ضروری مردم در جهت منافع شخصی خود خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد:واقعیت انکار ناپذیر آن است که نقش اصناف و بازاریان همواره در طول تاریخ تاثیر گذار بوده است کشور عزیزمان 79 میلیون نفر جمعت دارد که سه میلیون نفر از آنها را بازاریان و اصناف تشکیل می دهند.

اژدری افزود: تعداد 11 هزار نفر از اصناف و بازاریان شرافتمند شهید سرافراز و سربلند تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

وی ادامه داد: گستره تولیدات بخش کشاورزی استان وسیع است که قطعا با کمک و همیاری اصناف و بازاریان عرصه خدمت رسانی در امنیت غذایی میسر نیست به گونه ای که استان اردبیل سالانه 769 هزار تن سیب زمینی، 3 میلیون و دویست هزار تن انواع محصولات زراعی و 400 هزار تن محصولات سردرختی و 337 هزار تن انواع محصولات دامی و 1200 تن محصولات گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طی نه ماه گذشته میزان تولید گوشت سفید 6 هزار تن بیشتر از مصرف استان است، گفت: میزان جوجه ریزی نیز نسبت به سال گذشته سه میلیون قطعه بیشتر است، در طی نه هاه گذشته 16 میلیون قطعه جوجه نسبت به سال گذشته بیشتر جوجه ریزی صورت گرفته است، میزان تولید نیز بیش از 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ولیکن درمقاطع زمانی باز هم شاهد کمبود گوشت سفید در داخل استان هستیم که دلیلش هم قاچاق آن به دیگر استان‌هاست.

فرمانده  قرارگاه امنیت غذایی استان در ادامه سخنان با بیان مثالی ملموس افزود: استان آذربایجان شرقی تولید کننده مرغ گوشتی نیست هم جمعیت و هم مصرفش از استان اردبیل بیشتر است. دلیل قاچاق گوشت مرغ به استانهای همچواربه  اختلاف قیمت کیلویی آن مربوط می شود.  این اختلاف قیمت 5 و یا 10 هزار تومانی باعت خروج گوشت مرغ از استان می شود و به رغم تولید پایدار وبیش از نیاز داخلی در استان  متاسفانه باز شاهد نارضایتی ها در تامین گوشت مرغ هستیم به همین دلیل  اصناف وبازاریان می بایست با همراهی جهاد کشاورزی ونیروی انتظامی می بایست به گونه ای برنامه ریزی کنند که اجازه سوء استفاده به افراد فرصت طلب را ندهند. 

رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف  کشاورزی گفت: قیمت مکمل ها و داروهای مورد استفاده در واحد های پرورش و همچنین قیمت انواع کنجاله ها به نحو بسیار چشمگیری افزایش یافته است همین افزایش هزینه ها نیز افزایش هزینه در تولید را بالا می برد . در این صورت قطعا اگر تولید کننده قیمت تمام شده هرکیلوگرم گوشت خود را پائین تر از قیمت تولید شده بفروشد قطعا ورشکست خواهد شد و دست ازتولید برخواهد داشت.

وی ادامه داد:  وضعیت راههای مواصلاتی در مشکین شهر به اهر به گونه ای است که قاچاقچیان به راحتی می توانند از 9 کوره راه و مسیرهای فرعی  خود را به اهر برسانند به همین دلیل هم کنترل این مسیرها با توجه به امکانات و نفرات کم در نیروی انتظامی استان نیز بسختی صورت می گیرد. 

این مقام مسئول اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار و قیمت گذاری بر محصولات تولیدی کشاورزی می بایست با دقت و ملاحظات کارشناسی و با هماهنگی تنگاتنگ با جهاد کشاورزی  قیمت گذاری را انجام دهد تا تولید کننده متضرر نشود و از سوی دیگر نیز نظر مساعد مصرف کننده تامین شود.  

رئیس جامعه اسلامی و اصناف بازاریان استان اردبیل نیز در ادامه  افزود: وظیفه و رسالتی که بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است بسیارسنگین است زیرا این تشکیلات اجرایی هم قیمت گذاری ، هم توزیع و هم تولید را تواما ً انجام می دهد که کار اجرایی بسیارسخت و طاقت فرسایی و قطعنا ً اصناف و بازاریان اردبیل نیز تمامی سعی وتلاش خود را در همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان بکار خواهند برد تا سفره مردم رنگین باشد و سرپرست خانوار شرمنده خانواده خود نباشد. 

این مقام مسئول اضافه کرد: تنها راهکار برون رفت از وضعیت موجود این است که مجلس شورای اسلامی تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کند تا بدینوسیله بخشی از وظایف وزارت صمت و بخشی از وظایف جهاد کشاورزی را بر عهده بگیرد و قطعاً با فضای بهتری که در حوزه کاری بوجود خواهد آمد، ما هم به عنوان صنف بازاریان بتوانیم به وظایف قانونی خود به بهترین نخو ممکن عمل کنیم.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز