خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۱۹۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری که در مراسم رزمایش حفاظت از خاک‌های زراعی به مناسبت روز جهانی خاک سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: خاک منبع عظیم و ثروت گرانقدری است که بسیاری از مسائل حیاتی و نیازهای ضروری انسان و جامعه به آن وابسته است، بیش از ۹۵ درصد نیازهای غذایی بشر و درصد قابل توجهی از پوشاک و سایر مایحتاج جمعیت رو به رشد انسان در بستر خاک تولید و تأمین می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد. 

نوبخت اژدری افزود: مالکین یا متصرفین اراضی زراعی و باغ‌ها که غیر مجاز، اراضی زراعی و باغ‌ها را تغییر کاربری دهند ، به پرداخت جزای نقدی تا سه برابر بهای اراضی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید محکوم خواهند شد. در‌صورت تکرار جرم علاوه بر مجازات مذکور به حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهند شد. مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان  پرونده‌های متخلفین از‌این قانون را به مراجع قضائی ارسال تا مراجع مذکور دستور توقیف عملیات مربوط به موارد مذکور در این قانون را صادر و در خارج از نوبت رسیدگی و‌بر اساس ضوابط مربوطه حکم قطعی صادر کنند.

اژدری در ادامه سخنان خود افزود: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت مستمر و مداوم در حال پایش و نظارت براراضی کشاورزی است و با قاطعیت با متخلفین برخورد می کند .  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن131) و یا مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها، اطلاع دهند.

رزمایش سراسری گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی به مناسبت روز جهانی خاک صبح امروز و همزمان در سراسر شهرستانها آغاز به کار کرد

این رزمایش با همکاری و حضور پلیس پیشگیری از جرایم،پلیس امنیت اقتصادی، یگان های حفاظت راه وشهرسازی ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به مدت دو روز برگزار می شود.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز