خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان:

۶۹۷ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۰۸

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ارزشمند کشاورزی استان، ۶۹۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در این اراضی طی نیمه نخست امسال تخریب و قلع و قمع شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، پرویز عبدی با اعلام این خبر افزود: ۶۴۸ مورد از قلع و قمع‌های یاد شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از کاربری زمین‌های زراعی و باغی انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس مفاد تصریح شده در تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از کاربری زمین‌های زراعی و باغی، ماموران یگان حفاظت مدیریت امور اراضی می‌توانند درصورت مشاهده تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی از این کار جلوگیری به عمل آورده و به قلع و قمع موارد احداث شده نیز اقدام کنند.

این مسئول همچنین اظهار کرد: در برخی اوقات نیز که به هر دلیل امکان جلوگیری از تغییر کاربری غیر جاز در زمان اجرای آن وجود ندارد مراتب به دستگاه قضا ارجاع داده می‌شود و با حکم قضایی اقدام به قلع و قمع بناهای ایجاد شده خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب احکام قطعیت یافته قضائی طی نیمه نخست سال جاری، ۴۹ مورد قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین به انجام رسیده است.

عبدی با اشاره به اینکه تبعات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی بسیار مخرب است و امنیت غذایی جامعه را به مخاطره می‌اندازد، یادآور شد: هرگونه خرد کردن اراضی، ریختن مصالح ساختمانی، ساخت بنا اعم از اتاق و اتاقک کارگری و نگهبانی، زیرتانکری، فنس کشی و دیوارکشی بدون اخذ مجوزهای لازم، در حکم تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی محسوب می شود و به طور قاطع با این موارد برخورد خواهد شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: زمین‌های کشاورزی در کشور ما محدود هستند و باید برای حفظ امنیت غذایی جامعه از آن‌ها به خوبی حراست و صیانت کنیم و براین اساس با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز با قاطعیت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز