خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

درباره افزایش سن بازنشستگی دفاعی از مجلس ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۳۳

دولت باید دست از سر تامین اجتماعی بردارد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: اگر می‌خواهید درآمد دولت به هزینه‌ها برسد به تخصص نیاز دارد، با اینکه از عملکرد مجلس دفاع می‌کنم اما درباره افزایش سن دفاعی ندارم و این موضوع اشتباه فاحش بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تشکل‌های کارگری استان قزوین در راستای تقدیر از فعالین شوراهای حل اختلاف کارگری با حضور رئیس و نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور، پیش از ظهر امروز در مجتمع متالورژی پودر ایران در شهر صنعتی البرز برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این مراسم گفت: ما به دو مجلس قانون‌گذار و نمایندگان نیاز داریم، این مجلس تخصص قانون‌گذاری ندارد، ما در مجلس چندین وظیفه داریم که یکی از آن‌ها قانون‌گذاری و مابقی آن‌ها سیاسی است، این یک نقص است و به بازنگری در قانون حتی در قانون اساسی نیاز داریم؛ چرا که قانون باید متناسب با روز باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: قانون فرمول حل مساله است و کار مجلس هم فرمول نویسی است، اگر اینطور نگاه نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: بعد از ۳۲ سال مدیریت به مجلس رفتم و می‌دانم مشکل از کجا است، تمام سعادت و بدبختی مردم از قانون است و قانونی که خوب نوشته نشود مردم را دچار بحران می‌کند.

اگر به این نتیجه رسیدید که مفید نیستم به من رای رای ندهید

این مسئول ادامه داد: چندین بار پس از تصویب قانون به رئیس مجلس گفتم که این غلط است، او هم گفت می‌دانم اما رای اکثریت است، از این رو باید در انتخابات دقت کنید، حتی اگر دیدید که من مفید نیستم رای ندهید، خود، جامعه و آینده را بدبخت نکنید.

وی عنوان کرد: نباید بگوییم همه چیز از پیش تعیین شده است، این حرف در ایران دروغ است، رای ما تعیین کننده است و باید با دقت رای بدهیم.

سیاهکلی اظهار کرد: ما سلبی زندگی می‌کنیم و قانون‌ها هم سلبی است درحالی که قانون باید ایجابی باشد، گفتن نه و آره تخصص نیاز ندارد اما اگر جوری رفتار کنیم که به تصمیم خوب منجر شود، هنر است، ما باید ذیل قانون زندگی کنیم با عین قانون زندگی کردن نمی‌شود به نتیجه رسید.

نباید مطالبات چندین ساله را از یک دولت و مجلس انتظار داشت

وی اضافه کرد: مسائلی که بار مالی دارد وظیفه مجلس نیست، باید در قالب لایحه بیاید، هیچ دولتی جرات نکرد این کار را انجام دهد، خواسته‌های شما انباشته شده و چندین ساله است و نمی‌توان انتظار داشت یک دولت یا مجلس آن‌ها را جواب بدهد؛ این دولت و مجلس برای کمک به مردم به میدان آمده است.

افزایش دستمزد تاثیر محسوسی بر تورم ندارد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: افزایش سن بازنشستگی ایراد شرعی و قانونی دارد، شرط باید ضمن عقد و در آغاز قرارداد بیاید، در آنجا هم گفته شده باید ۳۰ ساله بازنشسته شوید، نمی‌توان این را افزایش داد و به نظرم شورای نگهبان این را برمی‌گرداند، این مصوبه در حوزه قانون هم مشکل دارد.

وی ادامه داد: حقوق روی تورم اثر آنچنانی و محسوس ندارد، حقوق کارگری در قیمت کالا و هزینه‌های کارفرما نسبت به سایر چیزها ناچیز است نباید آن را بزرگ کرد، همه کالاها را به قیمت دلار و فوم خلیج فارس می‌خریم اما حقوق کارگر را حاضر نیستید به قیمت فوم خلیج فارس پرداخت کنید.

کف حقوق باید در قزوین 20 و در تهران 35 میلیون تومان باشد

این مسئول بیان کرد: نباید از افزایش حقوق ترسید، اگر امروز کار در اداره‌ها خوب انجام نمی‌شود بخشی از آن به دلیل نارضایتی کارمند است کف حقوق در قزوین باید ۲۰ میلیون و در تهران ۳۵ میلیون تومان باشد و با کمتر از آن نمی‌توان زندگی کرد.

نباید اموال مردم را به دولت داد

وی در ادامه درباره یکی از مواردی که قرار بود در مجلس با رای بالا به تصویب برسد، اظهار کرد: بنا بود در برنامه هفتم بستر، عرصه و حریم رودخانه‌ها به نام دولت باشد، همه مجلس هم می‌خواستند رای دهند، آنجا فریاد زدم و به آقای قالی باف هم گفتم حریم برای مردم است و با توجه به نوع اقلیم کشور، با این کار  همه باغ‌های مردم به نام دولت خواهد شد.

بیشتر فسادهای کشور برای بانک‌ها است

وی بیان کرد: ناترازی در شستا متوجه حقوق کارگر نیست، ناترازی بانک‌ها هم اینطور است، در بانک‌ها ثروت را جای دیگر برده‌اند و فسادهایی که اتفاق می‌افتد همه برای بانک‌ها است و به خاطر کارمندان نیست، فسادهایی مانند چای دبش هم برای بانک‌ها است، باید درباره این‌ها پاسخ داده شود و لازم است هوشیار باشیم.

این مسئول ادامه داد: برای داشتن دولت، مجلس و کشور قوی باید احوال آدم‌ها را مطالعه کنیم و رای بدهیم.

وی عنوان کرد: امسال حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و ۹۰ درصد حقوق شاغلین می‌شود، درمورد تامین اجتماعی درخواست داریم در شورای عالی کار حقوق کارگران کشوری را به تامین اجتماعی گره نزنند، چرا که مجلس نمی‌تواند قانونی که بار مالی دارد را تصویب کند باید در قالب لایحه بررسی کند.

دولت باید دست از تامین اجتماعی بردارد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: در قانون آمده که ۹۰ درصد حقوق شاغلین باید برای تامین اجتماعی هم اتفاق بیفتد که این کار وظیفه شورای عالی کار است و مجلس هم حمایت می‌کند تا حقوق جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: دولت سال‌ها روی تامین اجتماعی دست گذاشته، دولت باید دست از تامین اجتماعی بردارد، برای دهی سنواتی دولت، مجلس آن را در دو مرحله مکلف به پرداخت کرده است.

در پایان این مراسم از فعالین حوزه هیأت‌های حل اختلاف کارگری تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز