خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان البرز:

تعیین تکلیف زمین‌های اهدایی برای جوانی جمعیت در محمدیه و مهرگان تسریع شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۲۸۵

فرماندار شهرستان البرز گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، انتظار و مطالبه به حق مردم و مجموعه شهرستان البرز، تسریع در روند تعیین و تکلیف زمین‌های اهدایی به مردم در محمدیه و مهرگان است.

به گزارش ایلنا، مصطفی غفوری در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان البرز گفت: مجموعه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در سطح شهرستان البرز، نسبت به موضوع فرزندآوری و جمعیت اهتمام قابل قبولی دارند و رشد بالای 4 درصدی جمعیت، گواه این موضوع است.

فرماندار شهرستان البرز افزود: تحلیل آمارها، نقشه راه را برای آینده مشخص می‌کند و مطابق آمار موجود در شهرستان البرز، در حوزه ازدواج باید بیشتر دقت شود و با آسیب‌های اجتماعی که به نظام خانواده ضربه وارد می‌کنند، به صورت هدفمند و تخصصی ورود کنیم.

وی درباره اقدامات اجتماعی عنوان کرد: خوشبختانه در سطح شهرستان، اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه اجتماعی صورت گرفته و در حال انجام است که نشان دهنده استفاده مناسب و هدفمند از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی مانند هیأت‌های اندیشه‌ورز است که با تزریق فکر به دستگاه مربوطه، زمینه ساز انجام این دست اقدامات می‌شود، بنابراین این رویکرد باید در ابعاد مختلف گسترش یابد.

فرماندار شهرستان البرز تأکید کرد: طرح‌ها و پیشنهادات مطلوبی، مانند طرح شهر دوستدار مادر و کودک، در راستای فرزندآوری و جوانی جمعیت توسط گروه‌های مردمی ارائه شده است و باید در خصوص ظرفیت اجرای آن‌ها بحث شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان البرز ادامه داد: نشست هیأت‌های‌ اندیشه ورز، سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری‌ها، در راستای عملیاتی شدن طرح شهر دوستدار مادر و کودک، در شهرستان البرز، برگزار شود و در قالب یک کار ترکیبی، بسته‌های حمایتی طرح‌های جوانی جمعیت، در نظام بودجه بندی شهرداری‌ها لحاظ شود.

وی تصریح کرد: تجارب قابل قبولی در خصوص اجرای طرح‌های خلاقانه در حوزه جمعیت، در شهرستان البرز وجود دارد، مانند شهر محمدیه که به عنوان شهر دوستدار خانواده مطرح شد و با اجرای اقدامات مطلوب با محوریت خانواده، بستر و ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه صورت گرفت که شایان تقدیر است.

فرماندار البرز با اشاره به شرایط اهدای زمین به خانوارهای واجد شرایط و با تأکید درباره اجرای قوانین حوزه جوانی جمعیت، توسط ادارات گفت: هدف همه این قوانین، تسهیل‌گری برای مردم جهت فرزندآوری است و باید نسبت به اجرای آن‌ها اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز