خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور؛

دولت قبل از اعتراض کارگران فکری به حال معیشت و دستمزد آنها کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۳۸

جامعه کارگری صدای رسایی در مجلس ندارد

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور با بیان اینکه بسیاری از کارگران کشور در شرایط فقر اقتصادی به سر می‌برند گفت: دولت قبل از اعتراض کارگران فکری به حال معیشت و دستمزد آنها کند.

به‌ گزارش ایلنا، حسن صادقی، در جلسه هم اندیشی با دبیران اجرایی خانه های کارگر آذربایجان غربی و شرقی که در محل خانه کارگر ارومیه برگزار شد اظهار داشت: یکی از عوامل افزایش نرخ تورم سیاست‌گذاری اشتباه در اقتصاد کشور است که سبب ایجاد معضل در کشور شده است.

صادقی افزود: یکی از متعهدترین و با مسئولیت‌ترین افراد جامعه کارگران و بازنشستگان هستند که  همواره مشکلات اقتصادی کشور را تحمل کرده و از رهبر، انقلاب و نظام دفاع کردند.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور خاطرنشان کرد: نگاه برنامه هفتم توسعه پر کردن خط فقر و تقویت طبقه ضعیف جامعه نیست بلکه بدنبال پیدا کردن راه های فرار برای دولت است.

صادقی با انتفاد از برنامه هفتم  توسعه و بودجه سال آینده کشور گفت: دولت باید تمامی تلاش خود را در راستای اداره ملت بکار ببندد در صورتیکه در بودجه سال آینده کشور با افزایش مالیات، به فکر اداره دولت از جیب مردم است.

وی با بیان اینکه، دولت حاضر نیست به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی عمل کند گفت: مسئولین تامین اجتماعی هم توانایی مطالبه گری از دولت را ندارند.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور تصریح کرد: طبق قانون مسئولین تامین اجتماعی می بایست از ساختار سازمان دفاع کرده و به جامعه هدف خدمات ارائه دهند ولی در حال حاضر مدیران کنونی سازمان با این وظایف آشنا نیستند و بیشتر همراه دولت بوده و دنبال سهم خواهی نیستند.

صادقی با بیان اینکه متاسفانه بودجه سال آینده کشور مطابق با برنامه هفتم نوشته شده است گفت: در این بودجه ریالی برای سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته نشده است ولی ۵۰میلیارد برای همسان سازی صندوق های لشگری و کشوری در نظر گرفته شده است.

این فعال کارگری ادامه داد: به رغم تاکیدات مکرر رهبری بر رضایتمندی کارگران و بازنشستگان کارگری متاسفانه مسئولین فقط این تاکیدات را راهبرد نامیده و عملا از عمل به این تاکیدات سرباز می زنند در صورتیکه تاکیدات رهبری بالاتر از قانون است چراکه ایشان همیشه نگاهی همراه با لطف و مرحمت به جامعه کارگری داشته و به آرمان های کارگری اعتقاد کامل دارند.

صادقی تاکید کرد: انتظار داریم قبل از بلند شدن صدای اعتراض کارگران در سال ۴۰۳ دولت فکری به حال معیشت، زندگی و رفاه کارگران کند.

معاون هماهنگی امور استان های خانه کارگر کشور با تاکید بر اینکه اگر دولت در بودجه سال آینده تامین اجتماعی و پرداخت دیون آن را در نظر نگیرد انفجار عظیمی از اعتراضات کارگری و بازنشستگی را شاهد خواهیم بود لذا دولت باید فکری به حال  پرداخت ۸۰۰ میلیارد بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی بکند.

صادقی مشکلات کنونی کارگران و جامعه کارگری کشور را نداشتن صدای رسای این قشر در مجلس عنوان کرد و گفت: صدای کارگران به گوش آقایان نمی‌رسد بنابراین کارگران باید چشم و گوش خود را باز کنند و در انتخاب نمایندگان خود وسواس به خرج دهند و خط باطل بر نمایندگان ضد کارگری بکشند.

در ادامه این جلسه، دبیران اجرایی خانه های کارگر آذربایجان غربی و شرقی به ارائه آمار خدمات ارائه شده توسط خانه کارگر به کارگران پرداخته و خواستار همراهی بیشتر خانه کارگر مرکز کشور با استان ها شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز