خبرگزاری کار ایران

رئیسی در اجتماع مردم اهواز:

برای حل مشکلات خوزستان اگر لازم باشد ۷۰ بار به این استان سفر می‌کنم/ در طول یکسال گذشته به اندازه تمام دوره دولت دوازدهم نیروگاه در کشور ساخته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۳۲۶

رئیس جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: همان عهدی که شما مردم خوزستان با ولایت، انقلاب و دارید بنده با شما دارم. اینجا سخن از رای نیست، در فرهنگ دینی و نظام فرهنگی ما جایگاه عهد بسیار بالاتر از رای است و همانگونه که شما مردم به عهد خود با نظام و انقلاب وفادارید، بنده نیز به عهد خود با شما وفادارم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جریان برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز، خوزستان را استانی نمونه در مقاومت، ایثار و شهادت نامید و گفت: خوزستان دین خود را ادا به ایران اسلامی کرده و امروز باید همه کشور به ویژه ما مسئولان به این استان و مردم وفادار و مقاوم آن ادای دین کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند ظرفیت‌های بسیاری در خوزستان قرار داده که از مهمترین این ظرفیت‌ها نیروهای جوان، کارآمد و اثرگذار استان است، افزود: در ابتدای دوره دولت مردمی در اهواز گفتم و امروز هم می‌گویم که مسئله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از اولویت‌های استان خوزستان است و همه مدیران دولت باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

رئیسی با تاکید اینکه مدیران و مسئولان استان باید همواره در به کارگیری نیروها اولویت را به نیروهای بومی بدهند، اظهار داشت: ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت مردمی است و در این زمینه مسئولیت صرفا بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و همه بخش‌های کشور احساس مسئولیت می‌کنند.

رئیس جمهور در واکنش به شعارها و ابراز احساسات مردم حاضر در مصلای نماز جمعه اهواز، با بیان اینکه بنده این ابراز احساسات شما را نه مربوط به خودم، بلکه تاکید بر وفاداری شما به نظام، انقلاب، خون شهدا و ولایت می‌دانم، تصریح کرد: بنده صرفا یک طلبه هستم که مهمترین افتخار خود را خدمتگزاری شما مردم می‌دانم.

رئیسی با اشاره به ابراز محبت مردم بابت اینکه در حدود یکسال و نیم سپری شده از دولت سیزدهم، ۷ بار به خوزستان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود آرام نمی‌گیرم.

رئیس جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: همان عهدی که شما مردم خوزستان با ولایت، انقلاب و دارید بنده با شما دارم. اینجا سخن از رای نیست، در فرهنگ دینی و نظام فرهنگی ما جایگاه عهد بسیار بالاتر از رای است. همانگونه که شما مردم به عهد خود با نظام و انقلاب وفادارید، بنده نیز به عهد خود با شما وفادارم.

رئیسی با بیان اینکه مدیران استان و مدیران مربوطه در دولت باید برای تحقق سهمیه اشتغال خوزستان تلاش جهادی داشته باشند، افزود: دولت مردمی به شدت در حال تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان است و به عنوان مثال کاری که در طول دوره این دولت در زمینه فاضلاب انجام شده در حال برابری با کاری است که در ۳۰ سال گذشته انجام شده و در ازای ۱۲ جبهه کاری در گذشته، امروز ۱۵۰ جبهه کاری در زمینه اجرای طرح فاضلاب فعال شده‌اند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به هزار و ۷۰۰ روستای کشور که طرح‌های مربوط به ۱۷۴ روستای خوزستان صبح امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: در حدود یکسال گذشته به اندازه کل دوره دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی شده و در زمینه رفع کاستی‌های زیرساختی در کشور کارهای جهادی در حال انجام است.

رئیسی با بیان اینکه رفع ناترازی‌های در زمینه آب و برق و ایجاد اشتغال جزو اولویت‌های در دستور کار دولت مردمی است، تصریح کرد: همه طرح‌های مربوط به این بخش‌ها با جدیت در حال اجراست و بنده شخصا پیگیر آنها خواهم بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مدیران استان باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، خاطرنشان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به میدیران انقلابی تحول‌خواه واگذار کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه رفع عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان با کار معمولی ممکن نیست و نیاز به حرکت انقلابی و جهادی دارد، گفت: فقر، فساد و تبعیض به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت مردمی ماموریت خود را اجرای عدالت و مبارزه جدی و موثر با فقر، فساد و تبعیض می‌داند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: امروز ماموریت ما از طرف ملت، رهبری و خانواده شهدا تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های مشهودی است که سال‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته و ما مسئولیت سنگینی در این راستا بر عهده داریم.

رئیسی در ادامه به موضوع تامین مسکن برای زوج‌های جوان، مستاجرین و دیگر واجدین شرایط اشاره کرد و افزود: خوزستان امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای رفع مشکل مسکن دارد و باید در تامین زمین، ارائه تسهیلات و تسهیل صدور مجوزهای ساخت و ساز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا تامین مسکن به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای ایجاد آرامش خانواده‌های فاقد مسکن تسهیل و تسریع شود. دولت به قول خود برای رفع مشکل مسکن پایبند بوده و در این زمینه مصمم است.

رئیس جمهور اولویت دیگر دولت را تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و اظهار داشت: بنا داریم در بودجه و اعتبارات این طرح‌ها را در اولویت قرار دهیم و هر چه زودتر دغدغه مردم را نسبت به این طرح‌ها از بین ببریم.

رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع فرهنگ به عنوان مسئله‌ای بسیار مهم اشاره و تصریح کرد: دلیل اینکه دشمن علیرغم توطئه‌ها و فتنه‌ها موفق نشد بر این کشور مسلط شود و مردم خوزستان و همه ایران دشمن را در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی ناکام گذاشتند، که آخرین بار آن را در فتنه و اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم، فرهنگ مردم خوزستان و ایران بود.

رئیس جمهور رمز ایستادگی مردم ایران و خوزستان را عجین شدن فرهنگ عمومی مردم با فرهنگ دینی و انقلابی عنوان و خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل است که از مردم در مقابل تهاجم‌های مختلف در عرصه‌های حقیقی و مجازی صیانت می‌کند؛ همان فرهنگی که فرهنگ مقاومت را ایجاد کرد و همان فرهنگی که حاج قاسم سلیمانی و علما، سرداران، سرافرازان و مفاخر این استان و کشور را تربیت کرد.

رئیسی با بیان اینکه باید به این فرهنگ پایبند بود و آن را پاسداشت، گفت: آنچه مردم دزفول، خرمشهر، آبادان، مسجد سلیمان و دیگر مناطق استان را مجاب به ماندن در استان و خالی نکردن عرصه در برابر دشمن کرد، همین فرهنگ بود که باید به عنوان بزرگترین سرمایه از آن حراست و پاسداری کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان در این رابطه وظیفه سنگینی دارند، افزود: این فرهنگ، آداب و رسوم و مبانی فرهنگی سرمایه این کشور و ملت است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این سفر بنا داریم مصوبات دور اول سفرها را پیگیری کنیم، اظهار داشت: با تلاش و همت متخصصان و کادر درمان وضعیت کرونا در کشور بهبود پیدا کرده و امکان سفر ما به شهرستان‌ها هم فراهم شده و شخصا برای پیگیری مصوبات دور قبلی سفرها و نیز شناسایی ضرورت‌ها و اولویت‌ها به بخش‌های مختلف استان سفر خواهم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باور دارم کلید رفع مشکلات کشور در دستان توانای شما مردم و جوانان و خدمتگزاری دولت است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها تاکنون گره هیچ کشوری را نگشودند و از کار و زندگی ما هم گرهی باز نخواهند کرد؛ ما باید روی پای خود بایستیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه آینده کشور بسیار درخشان خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند در دل‌های مردم یاس و ناامیدی ایجاد کند و در مقابل انقلاب اسلامی، رهبری و دولت خدمتگزار همه تلاش خود را برای ایجاد امید در مردم به کار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز