خبرگزاری کار ایران

کمکهای کمیته امداد امام(ره) به مردم محروم روستای " چشمه مار " ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۹۰

با همت برخی از رسانه های گروهی در بحثانعکاس مشکلات روستای، مسئولان برای امداد رسانی به کودکان و مردمان روستاهای " چشمه مار "، " چم نوزده " سفلی و علیا، کمکهای غیرنقدی خود را به این منطقه ارسال کردند.

روستای " چشمه مار " از توابع شهرستان کرمانشاه می باشد که این سالها محرومیتهای آن به حدی بود که بسیاری رسانه های جمعی توجهی خاصی به آن داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنای کرمانشاه، چند سال گذشته یکی از خبرگزاری های استانی، در گزارشی بسیاری از کاستی ها و معضلات مردم روستاهای مذکور را منعکس کرده بود که این امر واکنش های بسیاری را به دنبال داشت.

روز یکشنبه هفته گذشته نیز بعد از سالیان متمادی و برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب کودکان روستاهای چشمه مار و چم نوزده سفلی و علیا صاحب مدرسه و آموزشیار شدند.

با این حال روستای چشمه مار هنوز لقب محروم ترین روستای کشور را یدک می کشد که این بدان معناست که هنوز بسیاری از امکانات اولیه به این روستا نرسیده است.

نداشتن پل ارتباطی بر روی رودخانه " سیمره " اساسی ترین معضل مردمان این روستاهاست.

در طول این سالها برخی از ساکنان روستا در حین عبور از این رودخانه خروشان جان خود را از دست داده اند.

منوچهر کاظمی نژاد، بخشدار سرفیروزآباد در این باره به خبرنگار ایلنای کرمانشاه گفت: متاسفانه تاکنون هیچ کدام از مسئولان بازدیدی از وضعیت اسفبار مردم این روستاها نداشته اند.

وی بیان داشت: در بررسی که از وضعیت رودخانه با دیگر همکاران داشتیم، برای احداثپل بر روی رودخانه مذکور به بودجه ای بسیار ناچیز نیازمندیم که بی شک تامین این مبلغ برای دولت به هیچ وجه غیر ممکن نیست.

بخشدار سرفیروزآباد افزود: انشاالله به زودی پل مذکور بر روی این رودخانه ساخته خواهد شد و مردم می توانند به راحتی از آن عبور و مرور داشته باشند.

از سویی دیگر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز پنجشنبه هفته گذشته در گفتگوهایی که با برخی از رسانه ها داشته اند، از آمادگی این اداره کل برای حمایت از کودکان و مردم روستای چشمه مار خبر داده بود.

حجت الاسلام حسینی اراکی اعلام کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هزینه لوازم التحریر و… کودکان این روستا را به صورت رایگان به مدت یکسال تقبل خواهد کرد.

در سالهای اخیر بسیاری از مدیران کل و مسئولان ارشد استان کرمانشاه برای مشاهده فقر و محرومیتهای بی شائبه در این منطقه به روستای چشمه مار و دیگر روستاها سفر کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز