خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خبرداد؛

اجرای هم زمان پروژه‌های ترافیکی شهرداری/تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۹۲۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای همزمان پروژه‌ها و طرح‌های ترافیکی با هدف رفع معضل ترافیک درون شهری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدرضا روشنی در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه پارلمان شهری تبریز به تشریح اقدامات اجرایی شهرداری تبریز برای مدیریت و روانسازی ترافیک درون شهری پرداخت و افزود: پروژه‌های عمرانی با پیوست ترافیکی به طور همزمان در تبریز اجرا می‌شود.

وی اجرای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح، خرید و نصب دوربین‌های ترافیکی، اجرای مسیرگشایی و ساماندهی معابر، اصلاح هندسی معابر، هوشمند سازی زیرساخت های نرم افزاری تبریز مانند اجرای فیبرنوری در سطح تبریز، احداث مسیر های دوچرخه سواری، توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت حمل و نقل بار و احداث مرکز  کنترل ترافیک تبریز را از جمله اقدامات همزمان شهرداری تبریز برشمرد.

روشنی خاطر نشان کرد: اجرای طرح های ترافیکی مانند محدودیت تردد، در کنار پروژه های عمرانی شهرداری می تواند در کاهش بار ترافیکی موثر باشد که مستلزم همراهی سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط است.

وی ادامه داد: این فضا در جامعه ایجاد شده که مسؤل مدیریت ترافیک تبریز، شورا و شهرداری است در حالی که این صحیح نیست بلکه ما جزئی از این مجموعه مدیریت ترافیک شهری هستیم که موظف به ایجاد زیرساخت هایی چون پل و معبر و.. هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به اینکه چهل درصد مدارس خصوصی و شصت درصد مدارس دولتی با نصب گاردریل، تابلو و... ایمن‌سازی شده اند، ادامه داد: ۹۰ درصد پروژه‌های شهری ترافیکی هستند و اکثرا در نقاط شریانی شهر هستند. 

روشنی اظهار کرد: از طریق نرم افزار گوگل مپ اطلاعات و داده هایی لازم برای مدیریت ترافیکی تبریز را استخراج می کنیم و در کنار آن مشاهدات میدانی نیز داریم که با تطبیق آنها داده های نرم افزاری دقیقی برای تدوین برنامه های کاربردی مدیریت هوشمند ترافیکی تهیه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهر تهران، ۴۱۶ کیلومتر معبر دارد و هشت درصد معابر آن در ترافیک سنگین قرار دارد و این در حالی است که شهر تبریز تنها چهار دهم درصد ترافیک سنگین معابر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز