خبرگزاری کار ایران

نماینده سروستان، کوار و خرامه در مجلس:

از فرصت‌های سرمایه گذاری فارس به درستی استفاده نشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۵۶

آمایش سرزمین در فارس به درستی انجام نگرفته است

نماینده سروستان، کوار و خرامه در مجلس با انتقاد از اینکه فارس تاکنون استان فرار سرمایه‌گذار بوده است، گفت: استان فارس در تمام جنبه‌ها می‌توانست اول باشد؛ فارس در شاهراه‌های ارتباطی، در حوزه گردشگری و کشاورزی فارس بی نظیر است اماچقدر توانسته ایم از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم؟

به گزارش ایلنا، عبدالعلی رحیمی مظفری در سومین همایش سرمایه گذاری اقتصادی منطقه‌ای استان به میزبانی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه این عقب ماندگی در حوزه سرمایه گذاری نشان می دهد برنامه‌ریزی آمایش سرزمین در استان فارس به درستی انجام نشده است، افزود: جزوه ای به غلط به دست سرمایه گذاران داده شده که جلوی پیشرفت آنها در استان را گرفته است و نتوانسته اند از پتانسیل ها به خوبی استفاده کنند.

وی معتقد است در اولین گام باید تفکر را عوض شود؛ امروز هر کس فکر می کند سرمایه گذاری یعنی پول گذاری اول راه سقوط است.

نماینده سروستان، کوار و خرامه در مجلس با بیان اینکه انجام دادن کار بدون دانش و کار علمی اشتباه است، تصریح کرد: سرمایه گذاری فقط پول نیست؛ اولین قدم در سرمایه گذاری منابع انسانی است، اگر نتوانیم از منابع انسانی و دانش به خوبی استفاده کنیم سرمایه هم ممکن است تبدیل به بهمن شود و سقوط کند.

رحیمی با اشاره به راه اندازی کارخانه فولاد در شهرستان کوار، گفت: گفته می شود فولاد باید کنار دریا راه اندازی شود؛ این در حالی است که در شهرستان خرامه اگر بخواهیم فقط۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را که محور آن گندم است اداره کنیم، باید سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب استفاده شود تا به کشت ۴ الی ۵ تن برسیم از طرفی اشتغالزایی زیادی هم ایجاد نمی کند.

وی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی کارخانه فولاد کوار با سالانه تنها ۶ میلیون متر مکعب ۵ هزار شغل است .

رحیمی گفت: منظور این نیست که کشاورزی را تعطیل و به سمت صنایع فولاد حرکت کنیم ، کشاورزی تامین کننده سلامت است به همین دلیل اگر هزینه ای در حوزه کشاورزی خرج می شود باید در حوزه امنیت غذایی صرف شود.

رحیمی با اشاره به اینکه بالاترین انتقاد مردم از حوزه خودروسازی است، تأکید کرد: در خودروسازی از تولید پیکان به پژو پارس رسیده ایم‌اما از اقتصاد کشاورزی به کجا رسیدیم؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بابیان اینکه انتقال آب از دریا به استان ها آب واجب است اما آب این استان در جای دیگر هدر می رود.

وی تصریح کرد: وقتی اقتصاد غلط باشد، بعد از ۵۰ سال به آن نرسیده ایم که صنعت کشاورزی  و امنیت غذایی با رویکرد غلط اداره می شود.

رحیمی معتقد است که با سم و کود نمی شود محصول کشاورزی تولید کرد و ادامه داد: اینکه محصول کشاورزی ما لب مرزها می ماند به دلیل رویکرد اشتباه در این حوزه است تا زنجیره ارزش نداشته باشیم هیچ چیز نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز