خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

۶۶ واحد غیرفعال صنایع تبدیلی در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۵۳۹

۶۶ واحد صنایع تبدیلی غیرفعال در استان وجود دارد که بیشترین این واحدها مربوط به شهرستان های سلسله و خرم آباد است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی روز یکشنبه بیست و شش آذر ماه در جلسه هم افزایی صنایع کوچک با اشاره به ریسک‌پذیر بودن بخش کشاورزی و تمایل سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر، اظهار داشت: بنابراین باید با هم افزایی، ساز و کار قانونی فراهم شود تا سرمایه گذار را به بخش کشاورزی هدایت و جذب کنیم که باید این سیر به شهرستان‌هایی با کمترین سرمایه گذاری، هدایت شود.

وی افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی اهمیت بسیار زیادی در توسعه اقتصادی مناطق روستایی دارند و به افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، حفظ کیفیت محصولات، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد روستاییان و کاهش ضایعات کمک می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۲۵۰ واحد صنایع تبدیلی در استان به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: از این تعداد ۱۸۴ مورد فعال و بیشترین آن‌ها در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد و دورود است، همچنین ۶۶ واحد غیرفعال هستند که بدترین شرایط واحدهای صنایع تبدیلی مربوط به شهرستان‌های سلسله و خرم آباد است.

شاهرخی ادامه داد: امسال جهت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی لرستان ۱۳۰ مجوز صادر شده که نسبت به ۶۵ مجوز صادر شده در سال قبل، ۶۷ درصد داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه هم اکنون۲۷۴ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان وجود دارد افزود: نقدینگی، تضمین مالی و بانکی، تورم، کندی تهیه ماشین آلات و فناوری به دلیل تحریم ها، بالا بودن هزینه‌های گمرکی جهت صادرات، تلاطم در بازار واردات و نبود برنامه ریزی منسجم از جمله چالش‌های پیش روی این صنایع هستند.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی واحدهای راکد و نیمه فعال اظهار داشت: لازم است جلساتی با کارشناسان و مسئولین واحدها برگزار شود، اقدامات کارشناسی صورت گیرد و ظرف یک ماه آینده بسته حمایتی مشترک در حوزه خدمات مطرح شده، پیگیری شود.

شاهرخی گفت: قرارگاه اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین فرصتی استثنایی برای واحدهای نیمه تمام با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که می‌توان با استفاده از این شرایط، کمک‌های بیشتری را از سمت دولت برای واحدها جذب، آن‌ها را از این وضعیت خارج و به چرخه تولید وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: ۲۹ واحد فعال حوزه کشاورزی در شهرک‌های صنعتی لرستان وجود دارد، که پنج واحد دارای بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۶ طرح نیز به بهره برداری رسیده‌اند اما در حال حاضر غیرفعال هستند که با اجماع و هم افزایی و همکاری می‌توان این ۱۱ واحد را به چرخه تولید بازگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز