خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در شورای عالی کار:

ارائه نظر تخصصی فعالان کارگری درباره افزایش سن بازنشستگی ضرورت داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۷۲

ناامیدی کارگران درپی افزایش سن بازنشستگی

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اظهار بی‌اطلاعی برخی نمایندگان نسبت به پیامدهای قانون افزایش سن و سابقه بازنشستگی گفت: این موضوع جای تاسف دارد و نگران کننده است، آیا این امکان وجود نداشت که اگر نمایندگان اطلاع کافی ندارند با نمایندگان تشکل‌های کارگری نشست تخصصی برگزار می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیت اسدی با اشاره به پیگیری  مطالبات جامعه کارگری گفت: نمایندگانی که خود را مدافع حقوق کارگران معرفی می‌کنند باید رای و نظر خود را در حوزه تصمیم‌هایی که برای جامعه کرگری گرفته می‌شود شفاف اعلام کنند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: نمایندگی داریم که در شعارهای خود اعلام می‌کردند مدافع کارگران هستند اما به مصوبه افزایش سن بازنشستگی رای مثبت داده‌اند، به طوری که فقط 9 رای مخالف و  9 رای ممتنع را در این مصوبه دیدیم که جای تاسف دارد.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد نمایندگان از نتیجه‌ای که این مصوبه برای کارگران درپی خواهد داشت آگاه نیستند، به نمایندگان استان که موافق این طرح بودند نقد جدی داریم و در انتخابات پیش رو این رفتارها را مدنظر خواهیم داشت.

آماده مناظره با نمایندگان موافق و مخالف افزایش سن بازنشستگی هستیم

این فعال حوزه کارگری با اشاره به اعلام آمادگی برای مناظره با نمایندگان موافق و مخالف طرح در رسانه ملی و سایر رسانه‌های رسمی گفت: نمایندگان موافق نمی‌توانند خود را از این موضوع تبرئه کنند.

وی ادامه داد: نمایندگانی که در حوزه خودرو و فرزندآوری فریاد زدند و آن‌هایی که گفته بودند نمی‌گذارند این مصوبه از مجلس خارج شود، امروز باید درباره این مصوبه هم به جامعه کارگری پاسخگو باشند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین بیان کرد: انتظار ما از نمایندگان این است که قوانینی تصویب کنند که قابل اجرا باشد و برای اجرا هم نظارت جدی داشته باشند، به نظر می‌رسد در این دوره نظارت‌ها ضعیف بوده که همین موضوع باعث ایجاد مشکل شده  است.

اسدی اضافه کرد: این مصوبه برای کارگرانی که با مشکلاتی مانند نبود امنیت شغلی و حقوق پایین مواجه هستند، آینده‌ای ناامیدکننده، نگران و همراه با استرس را رقم زد.

وی اظهار کرد: ناترازی موجود در صندوق‌های بازنشستگی یکی از دلایل موافقان افزایش سن و سابقه بازنشستگی است؛ آیا این امکان وجود نداشت این ناترازی با پرداخت بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت جبران شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین ادامه داد: با انتخاب مدیران توانمند برای "شستا" می‌توان بخشی از چالش‌ها را حل کرد.

وی با اشاره به اصل دهم قانون اساسی اظهار کرد: افزایش سن بازنشستگی با این اصل تعارض دارد، در مجموع راه‌ حل‌هایی که مجلس و دولت به دنبال آن است مشکل صندوق‌ها را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: اعتراض نسبت به افزایش سن و سابقه بازنشستگی به شورای نگهبان اعلام شده و برای توضیح ابعاد مختلف موضوع با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نشستی را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز