خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری فارس خبرداد؛

پرونده نقاط حادثه خیز استان تا سال ۱۴۰۳ بسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۵۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه معادل ۱۰ درصد نقاط حادثه خیز کشور مربوط به فارس است، گفت: ۹۴ نقطه حادثه خیز در حوزه راهداری است که صورت جلسه رفع نقص ۵۳ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است و پرونده مابقی نقاط هم تا پایان شهریور ۱۴۰۳بسته می شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا راستیار در نشست مدیران پاسخگو در آستانه هفته حمل و نقل و راهداری افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح این نقاط در نظر گرفته شده که در سفر ریاست جمهوری طی سه سال مصوب شده است. 

راستیار ادامه داد: فعالیت‌های راهداری برای مردم قابل رویت است و در ایام‌های مختلفی مانند نوروز، راهداری زمستانه، بازگشایی مدارس، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر، جابجایی زائرین از مبادی شهرستان‌های استان، تعطیلات و... حضور مستمر نیروها برای خدمت رسانی را داریم.

وی تصریح کرد: راهداری استان فارس ۳۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در اختیار دارد که از ابتدای دی‌ ماه تا پایان سال تیپ زمستانه را برقرار می‌کند و ۱۰ روز پایانی سال را گارد زمستانه و نوروزی را خواهیم داشت.

راستیار با اشاره به اینکه فارس با داشتن ۲۱ هزار کیلومتر راه رتبه یک کشوری را از این حیث دارد، بیان کرد: از مجموع راه های استان مسیر آزاد راهی نیز به طول ۲۱۲ کیلومتر نیز اضافه شده است و تنها رینگی که باقیمانده است آزاد راه شیراز به بوشهر است. 

وی عنوان کرد: بین ۲ تا ۶ درصد هزینه احداث یک راه برای نگه داری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه سامانه های هوشمند pmsدر محورهای سطح استان اسکن می کند و خروجی این سامانه تشخیص سطح خرابی رویه و... است، ابراز کرد: همچنین با آنالیز میدانی این محل ها احصا و برای رفع نواقص مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب می شود.

راستیار ادامه داد: از طریق این سامانه در سال ۱۴۰۱ نیز ۲.۵ درصد کیلومتر راه اصلی و فرعی نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفت و جز اولویت های اصلاح است. 

وی در خصوص روکش جاده شیراز -سروستان گفت: اصلاح روکش این جاده جز مصوبات سفر ریاست جمهوری است و درحالی مصوبه تخصیص قیر به دستگاه های اجرایی مشکل داشت که از هفته اینده تخصیص قیر صورت گرفت و این محدوده تا قبل از نوروز توسط پیمانکار انجام می شود.

انعقاد بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه

راستیار با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه بسته شده است ، یادآور شد:از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۳هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان لکه گیری و روکش انجام شده است که در حوزه راه های شریانی اصلی و فرعی بوده است.

وی افزود: همچنین خط کشی محورها به طول ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انجام شده است.

راستیار خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری فارس در سال ۱۴۰۰ نیز تجهیزات خط کشی را خریداری کرد که در بیش از ۹۰ درصد محورها با همین دستگاه ها خط کشی انجام می شود.

پرونده نقاط حادثه خیز استان تا سال ۱۴۰۳ بسته می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اضافه کرد: در اسفند ۱۴۰۲ نیز نقاط جدید حادثه خیز بر مبنای رکورد تصادفات تعریف شد که براساس آن ۱۲هزار رکورد تصادفات سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ نیز در سیستم ثبت شده است و این نقاط شناسایی شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در خصوص نقاط حادثه خیز استان در سال ۹۴ گفت: از ۱۲۱ نقطه حادثه خیز در استان ۱۱۹ نقطه شناسایی و اصلاح آن به اتمام رسیده و فقط ۲ نقطه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه سهم مصوبات سفر در حوزه اداره کل راهداری در سه فصل اعتبارات پیش نویس شده است ، یادآور شد:رقم مصوبات ۳۲۰ میلیارد تومان بابت احداث و تکمیل راه های روستایی، ۳۰۰ میلیارد تومان بابت نقاط حادثه خیز و۴۰۰ میلیارد تومان بابت روکش آسفالت راه های فرعی و اصلی است.

به گفته راستیار در احداث راه روستایی ۱۵۹ روستا به طول ۷۰۰ کیلومتر بالای ۲۰ خانوار فاقد راه شناسایی شد که ۱۲۷ کیلومتر از این تعداد در ۶ماه گذشته انجام شده است و طی سه سال آتی این ۷۰۰ کیلومتر انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در بخش دیگری با اشاره به اینکه فارس رتبه یک کشوری در حوزه ناوگان با ۴هزارو۲۰۰ ناوگان دارد، ابراز کرد: در حوزه حمل ونقل عمومی ۶ هزار راننده داریم و همچنین جابجایی ۱۸میلیون نفر از طریق ناوگان عمومی برون شهری طی ۸ ماه گذشته انجام شده است.

نگهداری آزاد راه با شرکت احداث است

راستیار درباره آزادراه نیز گفت: آزاد راه در حوزه نگهداری نیز با شرکت احداث است ونگه داری برف روبی و... با این شرکت است اما براساس آخرین اطلاعات برای دوربین ثبت تخلف آزادراه ۲۴ دوربین جانمایی شده است و برنامه زمانبندی ۸ ماهه است و بهره برداری و استفاده از این دوربین ها تاکید ما در ۶ ماه است و درحال حاضر پلیس به صورت موردی دوربین های سیار دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت کمربندی شیراز نیز گفت: براساس دستور استاندار مجموعه شهرداری و راهداری برای رفع نواقص کمربندی شیراز معرفی شدند و سه قسمت از کمربندی به راهداری و دو قسمت به مجموعه شهرداری واگذار شد .

راستیار اضافه کرد: محدوده هایی که در حوزه خدمات شهری بود شهرداری مکلف شد امورات را برعهده بگیرد و از پل شهید اسکندری تا شهرک جوادیه جز تعهدات مجموعه راهداری قرار گرفت و تعریض محور و اضافه کردن باند عبور نیز پیمانکار انتخاب شده  و بخش عمده آن تا قبل از نوروز به نتیجه می رسد.

وی ادامه داد: قسمت دوم حدفاصل شهرک جوادیه تا بولوار حسینی الهاشمی بود که با توجه به قرارگیری شهرک ها جز تعهدات شهرداری است.

به گفته راستیار قسمت سوم کمربندی از پل شهید فرصتیان تا پل رودکی به طول ۶ کیلومتر بر عهده راهداری است که بحث لکه گیری و روکش آسفالت را داریم و همچنین از نواب تا پل شهدای نیروی دریایی در حوزه راهداری است و در بحث روشنایی تقاطع ها مدنظر است و روکش اسفالت خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز