خبرگزاری کار ایران

کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان بازگشایی و به بخش های ویژه مجهز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۰۹

کتابخانه عمومی مرحوم فیض لاهیجان با افتتاح سه بخش ویژه کودکان، بخش VIP و اتاق مطالعه گروهی و با صرف اعتباری بالغ بر۸ میلیارد ریال بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، مراسم ویژه بازگشایی کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ فرهاد براتی، فرماندار شهرستان لاهیجان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ رقیه زرگری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی لاهیجان؛ جمعی از مسئولین شهرستان، کتابداران، کتابخوانان، اعضای فعال کتابخانه های عمومی، اصحاب رسانه و مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با افتتاح بخش کودک، بخش ویژه (VIP) و بخش مطالعه گروهی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاح سه بخش ویژه کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان و بهسازی و بازگشایی این مرکز فرهنگی، با اشاره به رسالت مهم مجموعه کتابخانه های عمومی در ایجاد بسترهای استاندارد مطالعه برای حضور اقشار مختلف مردم، ایجاد بخش های ویژه کودک را از برنامه های اصلی این مجموعه برای فراهم کردن امکانات ویژه برای حضور کودکان عنوان کرد.

یاسر تقوی یکی از مهترین اهداف مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دوره جدید را بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های عمومی در سراسر استان و ایجاد ظرفیت های جدید در این مجموعه ها برشمرد و این اقدام را در جهت ایجاد رضایتمندی اعضای کتابخانه ها و مراجعین پرشمار این مراکز توصیف کرد.

وی در ادامه به کارکردهای مختلف بخش مطالعه ویژه و گروهی برای استفاده پژوهشگران نیز اشاره کرد و ایجاد این بخش های ویژه در کتابخانه های عمومی هدف در سراسر استان را نیز از برنامه های جدید برشمرد.
وی با اظهار امیدواری نسبت به اتمام مراحل تکمیل کتابخانه های عمومی در دست احداث در گیلان، رشد فضاهعای مطالعاتی و بهبود بسیاری از شاخص های مطالعاتی را از ثمرات مثبت این توسعه کمی و کیفی کتابخانه عنوان کرد.

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این مراسم با قدردانی از توجه و تلاش مدیرکل مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان برای پویایی و بهسازی و ایجاد بخش های جدید در کتابخانه های عمومی بویژه در شهرستان لاهیجان، این اقدامات را اثربخش و دارای پیام امیدبخش به مردم توصیف کرد.

فرهاد براتی توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی بدون توسعه زیرساخت های آن را امری بدون پشتوانه دانست و از حمایت خود از اقدامات کتابخانه های عمومی در شهرستان لاهیجان سخن گفت و از رقیه زرگری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و کتابداران در این حوزه قدردانی کرد.

گفتنی است اجرای سرود با موضوع عفاف و حجاب و مثنوی خوانی توسط اعضای فعالی کتابخانه های عمومی لاهیجان از دیگر بخش های مراسم افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان بود.

کتابخانه عمومی زنده یاد عبدالحسین فیض با زیربنای ۳۴۴ متر مربع در سه طبقه در سال ۱۳۸۷ توسط زنده یاد فیض لاهیجان به مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان و برای بهره مندی مردم شهرستان لاهیجان اهدا شد.

این کتابخانه عمومی در سال جاری با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال با اختصاص تجهیزات استاندارد کتابخانه ای شامل میز، صندلی، قفسه های کودک و نوجوان، ایجاد محوطه سبز، منابع کتابخانه ای، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، ایجاد بخش VIP و امکانات رفاهی این بخش تجهیز و بهسازی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز