خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌ها لرستان:

۳۱ کارگاه تولیدی و صنعتی در زندان‌های استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۲۵

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان گفت : ۳۱ کارگاه تولیدی و صنعتی در زندان‌های استان وجود دارد.

به گزارش ایلنا، عبدالمجید کشوری روز چهارشنبه - یکم آذر ماه - در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت اشتغال در زندان‌های استان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است ، اظهار کرد: یک هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های لرستان مشغول به کار هستند که ۶۲ درصد از کل محکومان استان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود : این در حالی است که سال ۹۸ این آمار ۱۶ درصد بود ، دستمزد پرداخت شده به زندانیان طی همان سال سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود که این آمار در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان با بیان اینکه بزرگترین کارگاه تولید فرش دستباف زندانیان کشور است که با مساحت یک هزار و ۳۴۰ مترمربع تعداد ۸۰ دار قالی را در خود جای داده است، بیان کرد: هم اکنون ۱۸۰ مددجوی زن و مرد در این کارگاه مشغول به کار هستند که طی ۶ ماه نخست سال جاری توانسته‌اند ۵۳ متر انواع فرش دستباف چله ‌ابریشم، گل ابریشم و تمام ابریشم را ببافند.

کشوری یادآور شد: همچنین کارگاه‌های تولید لوازم برقی، خیاطی، خراطی، صنایع دستی، پرورش زنبورعسل، مونتاژ کیت‌های الکترونیکی، تراش سنگ‌های زینتی، چرم‌بافی، مکانیک خودرو و پرورش گیاهان زینتی از دیگر کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی زندان‌های لرستان محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال علاوه بر یادگیری و مهارت‌آموزی زندانیان باعث ایجاد آرامش خاطر و همچنین فراگیری یک فرصت شغلی در بین مددجویان می‌شود، اضافه کرد: تعدادی از مددجویان با یادگیری حرفه و مهارت دلخواه در زندان، پس از آزادی کارآفرین شده وعلاوه بر اینکه از همان طریق ارتزاق می‌کنند، فرصت اشتغال برای افراد دیگری را نیز فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زندان‌های لرستان توجه ویژه‌ای به خانواده‌های زندانیان می‌شود اضافه کرد: بیکاری و مشکلات اقتصادی سهم به سزایی در شکل‌گیری جرایم دارد و اشتغال و پرداخت دستمزد به زندانیان می تواند گام مهمی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز