خبرگزاری کار ایران

پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان گیلانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۱۶

مدیر کل زندان‌های گیلان گفت: بیش از ۸ میلیارد تومان دستمزد تولید در ۵ ماه نخست سال به زندانیان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا محمدی اصل با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۲۹ زندانی در ۵ ماه گذشته با حضور در کلاس‌های مهارت آموزی زندان‌ها آموزش دیده اند گفت: زندانیان در ۵ ماه نخست سال بیش از ۸ میلیارد تومان با تولید و کار در زندان و کارگاه‌های تولیدی حقوق دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زندانیان گیلانی در ۹۲ کارگاه فعال فرش بافی، پرورش دام و طیور، ساخت سنگ‌های مصنوعی، کیف و کفش، سفال، پالت سازی، لنت ماشین و مزارع برنج مشغول بکار هستند، افزود: با تمهیدات اداره کل زندان‌ها برای بیش از هزار و ۱۱۳ زندانی با حضور در این کارگاه‌های آموزشی هم برای زندانی‌ها و هم خانواده‌هایشان امنیت روانی ایجاد شد.

مدیر کل زندان‌های گیلان همچنین با اشاره به اینکه ۵۳۳ زندانی نیز در بند‌های زندان مشغول به کار هستند که به آن‌ها اشتغال به کار نشسته می‌گویند خاطرنشان کرد: حضور بیشتر زندانیان در برنامه‌های حرفه آموزی موجب بازگشت مددجو به جامعه و صیانت از حریم خانواده خواهد شد.

رضا محمدی اصل با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان کمک بزرگی برای رفع نیاز‌های مادی خانواده زندانی‌ها و برگشت آن‌ها به جامعه است، گفت: دستگاه قضا در اعطای رأی کار و اعزام زندانیان به مراکز کارگاهی برای تامین امنیت و آرامش روانی و اجتماعی زندانی و خانواده آن‌ها نقش موثری دارد.

 محمدی اصل به جایگاه و اهمیت حرفه آموزی و اشتغال مددجویان اشاره و تصریح کرد:مهارت آموزی زندانیان گیلانی با همکاری و حضور کارآفرینان و خیران تحقق یافته است.

وی همچنین از آمادگی اداره کل زندان برای ارایه تسهیلات مناسب در راستای ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های مختلف در استان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف کمک به توانمند سازی زندانیان و حفظ و صیانت از کانون خانواده زندانی‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز