خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

وضعیت دستمزد صنایع را از نیروی کار خالی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۱۳۱

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: با رویه کنونی دستمزد بیش از ۶۵ درصد نیروی کار به بخش خدمات روی می‌آوردند، واحدهای صنعتی اعلام نیاز کرده‌اند اما کار با این حقوق برای نیروی جوان به صرفه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیدعلی کریمی در نشست سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با فعالین سیاسی، دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی که شامگاه شنبه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد، گفت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در هفته کارگر عدم همکاری داشت.

دبیراجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: برای هفته کارگر، روز اول اعلام کردیم ورزشگاه کارگران و روز جهانی کارگران برای کارگران است و نیاز داریم مراسم بزرگی داشته باشیم که در شان کارگران باشد، اما به بهانه‌های مختلف نگذاشت در آن مکان برنامه اجرا کنیم.

این فعال کارگری اظهار کرد: ورزشگاه کارگران نامش مشخص است برای کارگران است اما دریغ از یک برنامه کارگری که در این ورزشگاه اجرا شود. 

وی عنوان کرد: بحث اقتصادی حرف اول را می‌زند و باید درباره دستمزد بازنگری شود، تورم با حقوق ما همخوانی ندارد و دو سوم سفره ما تهی است، اول باید همسان شود و بعد دولت درباره ۲۱ درصد افزایش صحبت کند.

این مسئول بیان کرد: برای دستمزد اعتراض و شکایت کردیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا تورم واقعی و حقوق همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان البرز وضعیت چند واحد تولیدی از جمله تولی پرس بغرنج شده، در فرش پارس و کنتور سازی هم از نظر ما مشکل وجود دارد، بیمه بیکاری کارگران آن رو به اتمام است، باید از نیروهای قدیمی که سابقه کار چندین ساله دارند، جذب شوند تا بازنشسته شوند.

کریمی عنوان کرد: در حوزه درمان، بیمارستان رحیمیان به بخش دولتی منتقل شد اما بیمه تکمیلی را قبول نمی‌کنند، بالای ۷۰ درصد جمعیت الوند کارگری است و به بیمارستان تخصصی نیاز داریم، همچنین باید درمانگاه‌های تامین اجتماعی در این شهرستان توسعه پیدا کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین اظهار کرد: اگر مشکل اقتصادی حل شود و رضایت مردم را جذب کنیم‌ مشارکت مردم خود به خود افزایش می‌یابد.

در این جلسه فرماندار شهرستان البرز، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و مدیرکل بانوان استاندار حضور داشتند.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز