خبرگزاری کار ایران

کارگردان قزوینی:

تئاتر قزوین ظرفیت حضور در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۹۵۶

کارگردان حاضر در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان گفت: تئاتر قزوین پتانسیل بالایی برای حضور در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی را دارد و امسال هم جشنواره استانی از کیفیت و کمیت مناسبی برخوردار بود.

به گزارش ایلنا، میثم ملازینل درباره جشنواره استانی تئاتر در قزوین گفت: جشنواره تئاتر امسال استان قزوین نسبت به دوره‌های قبلی آن تفاوت چشمگیری داشت به طور مثال با مخاطبان هدفمند آثار نمایشی مواجه بودیم که با محتوای کارها و فضا و اتمسفر جشنواره درگیر بودند و این موضوع بسیار امیدوارکننده در جهت توسعه کمی و کیفی آثار است.

این کارگردان قزوینی افزود: به نظرم مهمترین حسن جشنواره‌ها این است که فضایی را برای گفتمان و نقد و بررسی آثار توسط مخاطبان خاص تئاتری و هم تماشاگران عمومی فراهم می‌سازد و از این حیث امسال جشنواره متفاوتی داشتیم.

وی تصریح کرد: قزوین به لحاظ فضا و امکانات سخت افزاری در حوزه نمایش دچار نقصان شدیدی است اما مسئولان اجرایی جشنواره تئاتر امسال خیلی منظم عمل کرده و از امکانات و داشته‌های موجود به شکل مناسبی بهره‌برداری کردند. 

ملازینل ادامه داد: تیم اجرایی جشنواره برنامه ریزی، همکاری و مشارکت خوبی با کمترین حواشی داشت و معتقدم استان قزوین یکی از کم نقص‌ترین جشنواره‌های تئاتر را در قیاس با جشنواره‌های سنوات گذشته تجربه کرد. 

وی با اشاره به ضرورت احداث سالن‌های مناسب در سطح استان گفت: تئاتر با تماشاچی معنا پیدا می‌کند و تماشاچی تئاتر نیازمند یک سالن استاندارد است.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: امسال ۲۰ اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای و ۵ تا ۶ اثر هم در بخش خیابانی داشتیم که بازبینی شده و ماحصل آن راهیابی ۱۱ اثر در بخش صحنه‌ای و خیابانی به بخش رقابتی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان قزوین شد. 

وی تصریح کرد: استان قزوین از پتانسیل بالایی در حوزه خلق آثار نمایشی برخوردار است و امسال به لحاظ محتوا، فرم و کم و کیف فنی جشنواره جوانی داشتیم که بسیار پررونق بود و به لحاظ موضوع و محتوا هم فضای متفاوت و خاصی را تجربه کردیم. 

ملازینل گفت: تئاتر یک هنر مستقل است اما در کنار این موضوع، نیازمند حمایت معنوی و سخت افزاری دولتی هم است و امیدواریم در سال‌های پیش رو به لحاظ زیرساختی سرمایه‌گذاری خوبی را در این حوزه شاهد باشیم تا اهالی تئاتر استان بتوانند با انگیزه بالاتری به فعالیت ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز