خبرگزاری کار ایران

مهدی عسگری نماینده کرج خبرداد؛

تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۶۴۹

عسگری عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم به میزان ۹۰ درصد دریافتی شاغلان تصویب شد.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی عسگری با اشاره به تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، اظهار کرد: براساس این مصوبه مقرر شد تا طی ۳سال اول برنامه هفتم، حقوق بازنشستگان بصورت پلکانی به ۹۰ درصد حقوق شاغلان (همتراز آنها) افزایش پیدا کند.

وی افزود: این افزایش در سال اول (۱۴۰۳) ۴۰درصد و در سال دوم و سوم هم ۳۰ درصد خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن درخصوص روند اجرایی این مصوبه، اظهار داشت: با آغاز اجرای هفتمین برنامه ۵ ساله کشور طی ۳ سال نخست، دریافتی بازنشستگان به ۹۰درصد دریافتی شاغلان هم‌تراز خواهد رسید.

وی گفت: متناسب‌سازی یکی از مطالبات به‌حق بازنشستگان عزیز بوده است که تلاش شد موافقت دولت نیز جلب شود که در نهایت بر روی این پیشنهاد توافق شد تا با تصویب آن در قانون برنامه هفتم، به عنوان سند بالادستی و نقشه راه اداره کشور در ۵سال آینده، ملاک عمل دولت قرار گیرد.

این موضوع اکنون در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و تصویب نهایی آن نیازمند رأی نمایندگان در صحن علنی مجلس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز