خبرگزاری کار ایران

۸۵ اثر در جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزیده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۱۹۸

رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت:۸۵ اثر هنری در بخش های مختلف جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزیده شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی مسافری در این خصوص اظهار داشت: پانزدهمین دوره از جشنواره هنرهای شهری به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳ برگزار و در بخش های مختلف از جمله آذین بندی، هنرهای نوری، دیوار نگاری، المان های موقت شهری، به همراه بخش هنرهای مردمی فراخوان داده شد.

وی ادامه داد: فراخوان شرکت در این جشنواره در تیرماه منتشر و تا اواسط مهرماه این مهلت برای حضور هنرمندان تمدید گردید و از اوایل آبان‌ماه داوری در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره آغاز شد.

مسافری در خصوص نحوه داوری آثار در جشنواره امسال توضیح داد: در داوری‌های امسال، به نوآورانه بودن اثر هنری، ایده های خلاقانه در راستای موضوعات جشنواره، دقت در خصوص همسو بودن آثار با جشنواره و همچنین به اصالت  آثار توجه شد.

رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد: در جشنواره هنرهای شهری امسال هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد ۸۵ اثر در بخش های  مختلف این جشنواره از جمله نقاشی دیواری ۵ اثر ، المان های شهری ۲۳ اثر، هنرهای نوری ۹ اثر و آذین بندی ۲۸ اثر هنری انتخاب شد.

مسافری همچنین در خصوص بخش هنرهای مردمی این جشنواره افزود: در این بخش با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و  هنری شهر مشهد و انتشار فراخوان مجزا زمینه مشارکت گسترده مردم و علاقه مندان حضور در رویداد هنرهای شهری مشهد فراهم شد.

وی  تصریح کرد: امسال نیز با حمایت‌های خوب شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد عرصه مشارکت گسترده هنرمندان در فضای شهری مشهد بیش از گذشته فراهم شد و امیدواریم  با همکاری سایر نهادهای هنری شاهد برگزاری رویداد به یاد ماندنی استقبال از بهار ۱۴۰۳و همچنین ماه مبارک رمضان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز