خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان:

برخی مسئولان به جای حمایت از قانون کار به دنبال تضعیف آن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۰۷۱

هرگونه تغییر و اصلاح قانون کار باید با نظر شرکای اجتماعی این قانون صورت پذیرد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان و مناطق مرکزی کشور گفت: متاسفانه برخی مسئولان به جای حمایت از قانون کار به دنبال تضعیف آن هستند، برای نمونه به بندهای کمتر توجه شده قانون کار همچون تبصره دو ماده هفت یا اصلاح ماده 10 که به موضوع قراردادها اشاره دارد، کمتر توجه می‌شود، قانون کار دارای ظرفیت‌های خوبی است که باید از آنها بهره برد، مثلا ماده 190 و 191 و سایر مواردی که می‌تواند به قشر کارگر یاری رساند.

اصغر برشان در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: 29 آبان ماه سالروز تصویب قانون کار است و بر همین اساس، خانه‌های کارگر و تشکل‌های کارگری هر ساله در این روز ویژه برنامه‌هایی اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان به جای حمایت از قانون کار به دنبال تضعیف آن هستند، برای نمونه به بندهای کمتر توجه شده قانون کار همچون تبصره دو ماده هفت یا اصلاح ماده 10 که به موضوع قراردادها اشاره دارد، کمتر توجه می‌شود، قانون کار دارای ظرفیت‌های خوبی است که باید از آنها بهره برد، مثلا ماده 190 و 191 و سایر مواردی که می‌تواند به قشر کارگر یاری رساند.

وی افزود: هرگونه تغییر و اصلاح قانون کار باید با نظر شرکای اجتماعی این قانون صورت پذیرد، یعنی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز در تصمیم گیری‌ها مشارکت و دخالت داشته باشند و از نظرات آنها استفاده شود، همچنین هرگونه اصلاح باید مطابق با قوانین کار داخلی و خارجی و با نگاه حمایتی باشد در غیر این صورت مخالف هرگونه اصلاحی هستیم.

وی با اشاره به لزوم اصلاح نرخ دستمزد کارگران عنوان کرد: متاسفانه نرخ دستمزد کارگران با مشکلاتی روبرو است، سال گذشته نرخ تورم 47 درصد بود اما میزان رشد حقوق کارگران حدود 20 درصد افزایش داشت، بعد از این قضیه، تعداد زیادی از کارگران به دیوان عدالت اداری شکایت کردند اما این شکایات نتیجه خاصی به همراه نداشت و این شکایات رد شدند.

وی گفت: ضروری است مسئولان نگاه ویژه‌ای به موضوعات کارگری داشته باشند و در جهت رفع مشکلات این بخش تلاش کنند، این کارگران هستند که نقش مهمی در چرخه تولید و اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و نیاز است به این اقشار زحمتکش توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز