خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد:

مدیریت اجرایی پسماندهای بیمارستانی و عفونی برعهده تولید کننده آن است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۹۸

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: بر اساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماند های بیمارستانی و عفونی بر عهده تولید کننده آن است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسعود رضوی در این خصوص اظهار کرد: در شهر مشهد روزانه ۲۴ تن پسماند عفونی و بیمارستانی توسط مطب ها، درمانگاه ها ،آزمایشگاه ها و بیمارستان ها تولید می شود که بر اساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی این پسماند ها بر عهده تولید کننده است.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مدیریت اجرایی پسماند های پزشکی، کار نظارت بر فرآیند مدیریت پسماند های پزشکی را انجام و به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می کند. این نوع زباله در قالب قرار داد پیمانکاری دفن در اختیار سازمان مپ قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در خصوص نحوه جمع آوری این پسماند ها رضوی بیان کرد: در حال حاضر تنها پسماندهای بی خطر سازی شده ۲۲ بیمارستان خصوصی و ۲۰ بیمارستان دولتی بر اساس قراداد منعقد شده با این سازمان انجام می شود و کار جمع آوری پسماند های آزمایشگاه ها، کلینیک ها و مطب ها نیز توسط شرکت های بخش خصوصی و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

رضوی خاطرنشان کرد: پزشکانی که زباله عفونی تولید می کنند باید از طریق شرکت های دارای مجوز دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تحویل و جمع آوری پسماند های خود اقدام کنند که متاسفانه هنوز برخی از مطب ها و پزشکان از این کار امتناع می کنند.

وی اضافه کرد: در واقع در خصوص جمع آوری پسماند های پزشکی و بیمارستانی و عفونی، قانون وظایف هر سازمان و نهادی را کاملا مشخص کرده است و براساس آن سر پیچی از قانون، تخلف محسوب شده و درپی آن دستگاه قضایی با متخلفین برخورد خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در خصوص سلول های دفن پسماند های بیمارستانی تصریح کرد: مشهد به عنوان یک شهر پیشرو در کلیه مراحل مدیریت پسماند در این حوزه سلول های مجزا و ایزوله دفن پسماندهای بیمارستانی و عفونی را احداث و راه اندازی کرده است که با لایه های ژئو ممبران و ژئوتکستایل در محیطی کاملا مجزا از سایر پسماند های شهری کار دفن این پسماند ها صورت می گیرد.

وی در خصوص تعداد این سلول ها گفت: سه سلول ایزوله کاملا پر شده است و در حال حاضر پسماندهای بیمارستانی در سلول دیگری با حجم ۷۵ هزار متر مکعب دفن می شود و سلولی با حجم ۱۴۰ هزار متر مکعب در حال احداث است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز