خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور عشایر استان:

۱۶ طرح عمرانی در مناطق عشایری قزوین اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۸۷۶

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین از اجرای ۱۶ طرح عمرانی با اعتباری معادل ۳۳ میلیارد ریال برای مناطق عشایری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید ابیت با اعلام این خبر گفت: بیشتر این طرح‌های عمرانی در مناطق عشایری طارم سفلی اجرایی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز شاهد رشد و توسعه زیرساختی در این نواحی هستیم.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین اضافه کرد: بهسازی و مرمت ۳۷ کیلومتر راه ایل عشایری در چهار منطقه، احداث پنج مخزن بتنی به ظرفیت ۹۱ متر مکعب، بهسازی ۱۶ دهانه چشمه آب، سه هزار و ۱۹۷ کیلومتر خط انتقال آب، احداث ۱۴۰ متر آبشخور بتنی، توزیع ۲۲ پنل خورشیدی، نصب ۲۵ آبشخور فلزی و ۹ تانکر سیار و ثابت ۲ هزار لیتری از عمده طرح‌های صورت گرفته در این مناطق بوده است.

ابیت تاکید کرد: طرح‌های عشایری به منظور ایجاد شرایط مناسب برای ادامه زیست و فعالیت عشایر در استان قزوین انجام می‌شود که شناسایی نقاط دیگر عشایری و تجهیز این مناطق همواره در دستور کار این اداره است.

به گفته این مسئول، رفع مشکلات حوزه عشایری علاوه بر اسکان آنها موجب تثبیت اشتغال شده و رونق اقتصادی را نیز افزایش می‌دهد.

بخش طارم سفلی استان قزوین دارای ۶۱ منطقه عشایری با ۶۳۱ خانوار و یک هزار و ۷۶۷ جمعیت است.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری است که شامل طوایف چگینی، غیاثوند، درویشوند و کله کوهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز