خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اراضی کشور:

۱۱ درصد اراضی کشور قابل کشت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۱۴۹

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در واکنش به مطالبات برخی سودجویان در خصوص مخالفت با تغییر کاربری اراضی اظهار کرد: از ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی کشور فقط ۱۸ میلیون هکتار قابل کشت است که کمتر از ۱۱ درصد بوده و از این بین نیز فقط 5 میلیون هکتار آن از نظر حاصل‌خیزی درجه یک و دو است که بر اهمیت حفظ آن تاکید دارد.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی صبح امروز در سومین نشست قرارگاه حفظ، یکپارچه سازی و صدور اسناد کشاورزی استان قزوین، گفت: اگر مدیریت زمین به درستی صورت پذیرد، علاوه بر امنیت غذایی و امنیت زیستی شاهد امنیت سرمایه‌گذاری نیز خواهیم بود. 

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: اگر بتوانیم اراضی بلاکشت را را تجمیع کرده و به زیر کشت ببریم موجب اشتغال و تولید در کشور خواهد شد.  

وی با بیان اینکه بزرگترین مانع کشور در مدیریت زمین فقدان ثبات در تثبیت مالکیت‌ها است، گفت: یکی از مشکلات ما تعیین تکلیف زمین‌های بلاکشت است که معمولا درجه حاصل خیزی دارند اما از سوی سودجویان اینطور وانمود می‌شود که باید تغییر کاربری بگیرند.

این مسئول بر اهمیت روند رفع تداخل اراضی پرداخت و گفت: تا قبل از رفع تداخل اراضی مردم برای کوچکترین احقاق حقی باید به دادسرا و دادگاه مراجعه می‌کردند که کمیسیون‌های رفع تداخل به بی‌نیازی مردم برای مراجعه به دستگاه قضایی منجر شده است.

افلاطونی یادآور شد: قزوین را به عنوان پایلوت حفظ و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی انتخاب کردیم چون قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و از مولفه‌های متعدد زیرساختی و مطالعاتی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز