خبرگزاری کار ایران

ثبت نام قطعی ۷۶۶ نفر برای انتخابات مجلس در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۸۰۳

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌ غربی با اشاره به اتمام ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: در یک‌ هفته ۷۶۶ داوطلب مربوط به حوزه‌های دهگانه انتخابیه استان با مراجعه به سامانه وزارت کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.

به گزارش ایلنا، رضا ابراهیمی در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت:  ۷۶۶ داوطلب مربوط به حوزه‌های دهگانه انتخابیه استان با مراجعه به سامانه وزارت کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.

وی افزود: از این تعداد ۶۸۵ نفر شامل ۸۹ درصد مرد و ۸۱ نفر شامل ۱۱ درصد کل ثبت‌نامی‌ها زن هستند.

ابراهیمی، در مورد مدرک تحصیلی ثبت‌نام کنندگان در پنج روز نخست مهلت ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی، افزود: ۶۲۰ نفر کارشناسی ارشد، ۱۰۲ نفر دکترا، ۳۴ نفر کارشناسی و ۱۰ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌ غربی در مورد رده سنی ثبت نام کنندگان در استان نیز گفت:  تاکنون ۲۴۲ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۲۸۰ نفر در رده ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۹۹نفر در رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و ۴۵ نفر در رده سنی ۶۰ تا ۷۵ سال هستند.

ابراهیمی ادامه داد: از کل ثبت‌نام شدگان ۲۸۴ نفر معادل حدود ۳۷ درصد مربوط به ارومیه، ۸۷ نفر مربوط به حوزه انتخابیه خوی و چایپاره، ۷۱ نفر در حوزه انتخابیه میاندوآب، چهاربرج و باروق، ۶۶ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ماکو، شوط‌، پلدشت و چالدران و ۶۰  نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۵۴ نفر در سلماس، ۵۲ نفر در حوزه نقده، اشنویه، ۳۴ نفر در مهاباد، ۳۲ نفر در بوکان و ۲۴ نفر در حوزه انتخابیه سردشت، پیرانشهر و میرآباد ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: در دوره گذشته ۵۳۴ نفر در استان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که امسال ۲۳۲ نفر معادل ۴۳ درصد افزایش یافته است.

ابراهیمی گفت: همچنین،۴۰ نفر از داوطلبان این دوره سابقه نمایندگی مجلس دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز