خبرگزاری کار ایران

با آغاز فصل سرما؛

رئیس آتش‌نشانی قزوین نسبت به مسمومیت با گاز در فصل سرما هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۳۳۱

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: با توجه به سرد شدن هوا شهروندان قزوینی مراقب مرگ خاموش باشند.

به گزارش ایلنا، قدیر موسی‌خانی با اشاره به پیشگیری از بروز حوادث ناشی از انتشار گاز منوکسید کربن و مرگ خاموش به شهروندان توصیه کرد با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بهره‌گیری از وسایل گرمایشی، حتما قبل از نصب بخاری‌ها از مسدود نبودن لوله‌های بخاری بواسطه لانه‌گذاری پرندگان، وجود اتصالات صحیح دودکش‌ها و عدم استفاده از لوله‌های آکاردئونی، سرویس مناسب بخاری‌ها توسط افراد متخصص اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه، خستگی و کاهش قدرت عضلانی که بی‌شباهت به علایم سرماخوردگی نیست ازجمله علایم گازگرفتگی هستند.

وی عنوان کرد: متاسفانه همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و عدم رعایت اصول ایمنی در بهره‌گیری از وسایل گرمایشی شاهد حادثه ناگوار مرگ خاموش هستیم که امید است به کمک شهروندان و با رعایت اصول ایمنی مبنی بر نصب صحیح وسایل گرمایشی، شاهد هیچگونه حادثه‌ای مبنی بر بی‌احتیاطی در نصب وسایل گرمایشی نباشیم.

موسی خانی گفت: سازمان آتش‌نشانی قزوین امسال هم مثل سنوات گذشته، طرح آموزشی برای همه شهروندان دارد که در صورت داشتن هرگونه سوال و راهنمایی در خصوص نحوه صحیح استفاده از لوازم گرمایشی و آشنایی با خطرات گاز منواکسیدکربن شهروندان می‌توانند با شماره تماس ۳۳۳۶۲۰۸۰ و همچنین سامانه ۱۲۵ ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز