خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر:

زمان حضور در صحنه حریق، حداکثر ۵ و حداقل ۳ دقیقه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۷

تغیرات در شهرداری بوشهر با توجه به این نکته که معاونین انتخابی مدیرانی جوان و از بدنه شهرداری هستند برای شهر مفید خواهد بود.

علی اکبر کمان رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری بوشهر گفت: زمان حضور در صحنه ماموران آتش نشانی از هنگام اعلام حریق حداکثر ۵ دقیقه و حداقل ۳ دقیقه است و مامورین آتش نشانی به صورت مرتب و به روز در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند جهت به کردن فعالیت‌ها هستند و اکثر نیرو‌ها یا داری مدرک تحصیلی مرتبط دانشگاهی هستند یا در حال گذراندن این دوره هستند ولی امکانات و تجهیزات سازمان با توجه به رشد شهر و افزایش جمعیت کافی نیست.
کمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا افزود: با توجه به آغاز فصل سرما همشهران عزیز نسبت به ایمنی وسایل گرم کننده برقی و گازی توحه ویژه‌ای داشته باشند و در هنگام تهیه و نسب این گونه وسایل به استاندارد‌های لازم توجه کافی داشته باشند. لازم به یاد آوری است بخش عمده حوادثجند سال اخیر در زمینه ایمنی و آتش نشانی، آتش سوزی‌هایی بوده که به دلیل عدم رعایت استاندارد‌ها در زمینه تهیه و نصب وسایل گرمایشی اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان آتش نشانی شهر بوشهر در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود ۲۰ مورد از آتش سوزی‌های صورت گرفته به دلیل اختلال در وسایل گاز سوز صورت گرفته است که ضمن در خواست توجه به استاندارهای لازم در هنگام خرید وسایل گاز سوز به شهروندان عزیز و توجه و دقت و بررسی در نصب چک کردن بست‌های و شنگ‌های گاز ر را توصیه می‌کنیم.
کمان در ادامه گفت: سازمان آتش نشانی شهر داری بوشهر داری ۲۰۰۰ نفر امدادگر افتخاری و ۹۰ نفر پرسنل شاغل است که ۲۰ نفر آن در بخش خدماتی و ۷۰ نفر آن در بخش عملیاتی در ۴ ایستگاه آتش نشانی در ایستگاه‌های خیابان مطهری، خیابان شهید چمران، خیابان بهمنی وخیابان بندر مشغول فعالیت هستند. آتش نشانی بوشهر جز محدود شهر‌هایی است که دارای آتش نشان زن است و با توجه محدویت‌های فرهنگی و مذهبی در فرهنگ غنی اسلامی ما وجود این همکاران منشا برکات زیادی است. ایستگاه‌های عملیاتی ما نیاز به توسعه و مقاوم سازی و ساخت ساز جهت به روز شدند. ما همچنین در حال انجام کارهای اجرایی و عمرانی یک مرکز آموزشی در جاده نیروگاه هستیم که راه اندازی آن توان سازمان را بالا می‌برد. در این راستا با توجه به گسترش ساخت وساز‌ها در کوی نیایش ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی نیز در این ضروری به نظر می‌رسد که ضمن تملیک زمین مورد نیاز در حال راه انجام سایر اقدامات جهت راه اندازی این ایستگاه هستیم.
وی در ادامه خاطر نشان شد: سازمان آتش نشانی بوشهر علاوه بر اتفاع حریق در سایر موارد امدادی مانند مقابه با حیوانات ولگرد، مقابله با حمله حشرات موزی و مسائلی مانند گیر کردن در آسانسور به کمک همشهریان عزیزمان می‌آید و لازم به تذکر می‌دانم که بر اساس قانون تمام واحد اداری، تجاری و مسکونی بر اساس قانون باید از سازمان آتش نشانی بوشهر پروانه ایمنی دریافت کنند.
کمان در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه تحولات اخیر در سطح معاونان شهرداری را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: تغییرات انجام شده در سطح معاونین شهرداری بوشهر با توجه به این نکته که معاونین انتخابی مدیرانی جوان از بدنه شهرداری هستند و با مشکلات شهر و شهرداری به خوبی آشنا هستند برای شهر مفید خواهد بود و امیدوارم در این راه به سازمان آتش نشانی نیز که یک نهاد خدمت رسان است توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز