خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

برخی از روستاهای استان در خطر سیلاب هستند که باید تخلیه شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۰۰۵

استاندار لرستان گفت: برخی از روستاهای استان در خطر سیلاب هستند که باید تخلیه شوند و تمهیدات لازم جهت جابجایی آنها صورت گیرد.

به گزارش ایلنا ، فرهاد زیویار روز شنبه - بیست دو مهرماه - در نشست شورای مدیریت بحران استان اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های بیش از حد نرمال در پاییز و زمستان امسال، بهسازی جاده‌های روستایی برای کاهش خسارات احتمالی ضروری است.

وی با بیان اینکه در صورت بسترسازی لازم، بارندگی‌ها تبدیل به فرصت و بهره‌وری می‌شود گفت: وظیفه اصلی ما ایجاد شرایط امن و اندیشیدن تمهیدات لازم است چراکه بسترسازی به موقع در مسیر سیلاب کمترین خسارت را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در شرایط بحران ضروری است افزود: امکانات محدود است اما وقتی کنار هم قرار می‌گیرد چاره ساز می‌شود. همانطور که در سیل ۹۸ همکاری و همدلی دستگاه‌های خدمات رسان و رسانه‌ها موجب شد خسارات با کمترین میزان مدیریت شود.

استاندار لرستان بیان کرد: بارندگی‌ها نعمت است و باید از آن بهره برد همچنین آبگرفتگی معابر قابل پیش‌بینی است و با فراهم کردن امکانات و آمادگی لازم می‌توان از بحران احتمالی سیلاب‌ها عبور کرد.

زیویار ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی حق قطع امکانات و انشعابات را بر یکدیگر ندارند و باید مشکلات را با هم‌فکری برطرف کنند. چراکه همکاری و همدلی بین دستگاهی موجب پیشرفت و توسعه استان می‌شود و برای کاهش خسارات ضروری است.

وی اظهار کرد: پرداخت یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال سهم اعتباری استان برای جبران خسارات کشاورزی سیل ۹۸ و امهال و بخشودگی جرایم تسهیلات است که پس از صدور مجوز دریافت، باید به درستی توزیع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز