خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان مطرح کرد؛

خسارت ٣٣٣ میلیاردتومانی سیل به حوزه کشاورزی خراسان رضوی/ نقش رسانه ها در حوزه بحران ویژه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۷۲۸

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی گفت: در حوزه های مدیریت بحران و به خصوص در زمان وقوع حوادث نیازمند همکاری موثر رسانه ها هستیم و نقش رسانه ها در این حوزه بسیار ویژه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن نجات در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه های ویژه ما این است هنگام وقوع حادثه، چه نوع خبری را به مخاطب باید داد که هم بتوانیم فضای روانی را مدیریت کنیم و هم خبر موثق باشد؟

وی افزود: در این حوزه نیازمند همکاری رسانه ها هستیم. برنامه ما در حوزه بحران براساس سند تحول است. در این حوزه حوادث بزرگی که مسبوق به سابقه است در حوزه های مختلف مشخص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی ادامه داذ: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۱ کیلومتر اصلاح مسیل سیل صورت گرفته که ۶۲۴ کیلومتر لایروبی نیز صورت گرفته است. در بحث مطالعه حریم بستر نیز ما دغدغه داریم و از رسانه ها درخواست داریم تا به این بحث بپردازند. افق برنامه تحمل ما افق ۴ ساله است.

نجات تصریح کرد: اطلس خطر پذیری هر شهرستان مورد نیاز است و با ترسیم آن قطعا برنامه های ما در آن دیده می شود. نقش برش دستگاهی نیز یک بحث جدی در حوزه مدیریت بحران است که کار جدی در این بحث را داریم آغاز می کنیم.

وی اظهارداشت: هم اکنون ۶ سیستم هشدار سیل در استان داریم که براساس توافق برنامه ریزی ١۴ سیستم هشدار سیل نیز تا پایان سال در استان خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی بیان کرد: تیم های واکنش سریع در مشهد آموزش داده ایم اما این کفایت نمی کند و باید بسیار تخصصی به این بحث پرداخته شود. از همکاران خواسته ایم در بدنه شهرستان ها نیز تیم های واکنش سریع را آموزش دهند.

وی در خصوص آمار حوادث استان گفت: از ابتدای ۱۴۰۰ تا اردیبهشت سال جاری ۲۶۸ مورد حادثه داشتیم که با همت دولت و نگاه فعلی سازمان مدیریت بحران توانسته ایم در حوزه اقدامات پیشگیرانه ورود خوبی داشته باشیم هر چند در بحث اعتبارات ویژه دستاوردی نداشته ایم و امیدواریم که این اعتبارات هرچه سریع تر تخصیص یابد.

نجات همچنین با اشاره به مدیریت بحران در سیل اخیر افزود: در سیل اخیر که به وقوع پیوست، در حوزه کشاورزی حدود ٣٣٣ میلیارد تومان خسارت داشته ایم که گزارش آن را به مراجع ارسال کرده ایم تا اعتبارت مورد نیاز تامین گردد. ۵ واحد مسکونی بازسازی بنیاد مسکن، ١۵ واحد مسکونی تعمیری و ٢٠ واحد تجاری تعمیری نیز از گزارشاتی بود که با ما رسیده است. همچنین حدود ٢ میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان خسارت در بخش مسکن داشته ایم. ضمن اینکه ١۴ میلیارد تومان خسارت به بخش آب و فاضلاب وارد شده است.

نجات با انتقاد از استقبال کم مردم از بیمه های حوادث گفت: در بحث بیمه بسیار ضعیف هستیم و فرهنگ سازی درستی صورت نگرفته است و متاسفانه مردم دنبال بیمه نیستند که این جای نگرانی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی در خصوص حادثه برای ون حامل مسافران عراقی در مسیر میامی به مشهد نیز ادامه داد: براساس هشدارهای هواشناسی ما نیز هشدار را صادر میکنیم. در حادثه ای که اخیرا برای ون حامل عراقی ها افتاد ما هشدار را صادر کرده بودیم اما متاسفانه حادثه دیدگان توجهی به این هشدارها نداشتند و هنگام بازگشت در مکانی که سطح آب بالا بوده، راننده ون بدون توجه به هشدارهای بحرانی و تذکرات مردمی، به مسیر خود ادامه که باعث بروز این حادثه و جان باختن مسافران عراقی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز