خبرگزاری کار ایران

با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی انجام شد؛

بهره برداری از طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۴۷۱

از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت بهره برداری شد.

به گزارش ایلنا، عباس علی آبادی در مراسم  بهره برداری از این طرح افزود: طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی با در شهرستان کوار انجام شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی و صنایع پایین دستی، از اهداف افتتاح طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد است. 

حمیدرضا ایزدی افزود: ۲ طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارکاد کوار تولید شفت‌های‌ صنعتی میله و میلگرد آلیاژی(۴۵۰هزارتن ظرفیت سالیانه) و الکترود گرافیتی( با ظرفیت سالیانه ۶۵۰۰ تن) با مجموع میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

ایزدی ادامه داد: فاز اول این کارخانه در سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال به بهره برداری رسید و طی سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ نیز فازهای دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه ۳.۴ میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن به بهره برداری رسیده است.

بهره برداری از طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت

وی ادامه داد: این شرکت در زمینه انواع گازهای صنعتی و تولید آهک کلسینه هم فعال بوده و طرح های توسعه دیگری نیز در دست احداث دارد.

وزیر صمت در دیدار با کارکنان این کارخانه و در پاسخ به مشکلاتی که از سوی مدیرعامل کارخانه طرح شد،گفت: ما به این مساله واقف هستیم که در موضوع فولاد، توزیع همگن انجام نشده است اما دولت امروز همراه شماست. 

علی آبادی افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را بشناسد و آن را حل کند. ما خواهان تغییر مسیر از رویکرد سنتی به مدرن هستیم، که برای تغییر این رویکرد باید به هر چه بیشتر صنعتی شدن برویم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران در زمینه فولاد، رتبه دهم دنیا را در اختیار دارد، گفت: کسب این رتبه بسیار حایز اهمیت است. ما همین حالا هم قابلیت تولید بیش از ۴٠ ملیون تن فولاد را داریم اما در مرحله بازمهندسی این مساله هستیم و در آینده نزدیک به این رقم دست پیدا خواهیم کرد. 

وی خطاب به کارکنان و کارگران کارخانه ذوب آهن پاسارگاد گفت: امیدوارم در مسیر عمق بخشیدن به تولیدات‌تان پیش بروید. ما هم باید گره‌های صنعت را باز کنیم، مطمئن هستم که آینده برای شما روشن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید و افتتاح چندین پروژه تولیدی وارد استان فارس شده است و رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت به همراه فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در این سفر وزیر صمت را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز