خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

از فرصت‌ها و مزیت‌های گیلان در مسیر اشتغال و تولید استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۶۱۴

نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با حضور استاندار و برخی از فعالان اقتصادی و به‌منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات این استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان و «اسدالله عباسی» استاندار این استان در محل ستاد وزارت صمت برگزار شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در این نشست گفت: باید از فرصت‌ها و مزیت‌های استان در مسیر ایجاد اشتغال و افزایش تولید استفاده شود.

اسداله عباسی با قدردانی از اهتمام وزیر صنعت، معدن و تجارت در رسیدگی به موضوعات اساسی بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان‌ها، اعلام کرد: باید از فرصت‌های موجود و مزیت‌های این استان، براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و راهبردهای دولت سیزدهم در مسیر ایجاد اشتغال و افزایش تولید در این استان استفاده کرد.

در این نشست «جبار کوچکی‌نژاد»، «سیدعلی آقازاده» و «محمدرضا احمدی‌سنگری» نمایندگان مردم رشت و خمام، حجت‌الاسلام «محمد صفری‌» نماینده مردم رودسر و املش، «احمد دنیامالی» نماینده مردم بندر انزلی، «سیدکاظم دلخوش اباتری» نماینده مردم صومعه‌سرا، «پرویز محمدنژاد» نماینده مردم لنگرود، «رسول فرخی‌» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، «مهرداد گودرزوند چگینی» نماینده مردم رودبار، «خلیل بهروزی‌فر» نماینده مردم فومن و شفت و «حسن محمدیاری» نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم حضور داشتند و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

همچنین «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات، «حسین فرهیدزاده» رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت، «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و«تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان و جمعی از مدیران وزارت صمت و فعالان اقتصادی هم از حاضران در این نشست بودند.

اعضای مجمع نمایندگان و برخی فعالان اقتصادی هم ضمن بیان مشکلات و دغدغه‌ها، خواستار بررسی این مسائل توسط وزیر صمت و درنظر گرفتن راهکارهای لازم برای رفع آنها شدند.

در ادامه راهکارهایی هم برای توسعه فعالیت‌های تجاری و کشاورزی این استان توسط نمایندگان حاضر در نشست مطرح شد.

وزیر صمت هم برخی از مشکلات مطرح شده در جریان نشست را پیگیری و اعلام کرد که موارد مطرح شده دیگر را هم تا حصول راهکار و نتیجه منطقی پیگیری خواهد کرد.

*پیشرفت ۶۰ درصدی طرح‌های صنعتی استان گیلان

مدیرکل سازمان صمت استان گیلان گفت: طرح‌های استان گیلان به تفکیک پیشرفت فیزیکی در دولت سیزدهم، با سرمایه گذاریِ ۳۹ میلیارد و ۵۸۰ هزار و ۶۶۰ میلیون ریال با پیشرفت ۶۰ درصدی همراه بوده است.

تیمور پورحیدری در حاشیه نشست وزیر صمت با فعالان صنعتی استان گیلان افزود: در دولت سیزدهم برای طرح‌های استان گیلان به تفکیک پیشرفت فیزیکی که با همکاری استاندار و صنعتگران اتفاق افتاده، در مجموع ۷۴۰ جواز تاسیس صادر شده که با سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد و ۵۸۰ هزار و ۶۶۰ میلیون ریال و با پیشرفت ۶۰ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۱۰۵ واحد صنعتی تعطیل احیا شده است گفت: اشتغال در این مجموعه‌هایی که جواز آن‌ها صادر شده، بیش از ۵ هزار و ۸۵۵ نفر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز