خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۳۷۰ هزار تن بذر کلزا در گلستان تدارک دیده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۸۹۸

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: ۳۷۰ هزار تن بذر کلزا در گلستان تدارک دیده شده که با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۲۰۰ هزار تن آن وارد استان شده است.

علی موسی‌خانی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: کشت کلزا در گلستان از ۱۵ مهر شروع شده و تا آخر ماه آبان ادامه دارد و اگر کشاورزان تاریخ زمان کشت کلزا را رعایت کنند قطعا تأثیر زیادی در افزایش راندمان تولید آن خواهد داشت. گلستان طی چند سال اخیر در تولید دانه روغنی کلزا رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: رطوبت خاک در مناطق شمالی استان کمتر است و کشاورزان استان کشت کلزا به صورت مستقیم و بدون هیچ خاک ورزی انجام بدهند. این اقدام باعث می‌شود که رطوبتی که وارد خاک شده حفظ شود.

وی بیان کرد: ۳۷۰ هزار تن بذر کلزا در گلستان تدارک دیده شده است و تاکنون ۲۰۰ تن وارد استان شده که ۷۰ تن آن بین کشاورزان گلستانی توزیع شده است.کشاورزان به مراکز جهاد کشاورزی در استان برای دریافت معرفی‌نامه مراجعه کنند.

وی افزود: برای هر هکتار چهار کیلوگرم بذر نیاز است و کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید و گیاهی به دست می‌آید و از کنجاله آن برای خوراک دام ها نیز استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: در سالجاری کشت کلزا در گلستان در سطح ۷۴ هزار هکتار تعیین شده است و ۱۵ هزار هکتار در اراضی به صورت کشت قراردادی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان پس از خوزستان دومین تولید کننده دانه روغنی کلزا در کشور است وکشت کلزا در شرایطی که با کمبود آب مواجه هستیم  بسیار مقرون به صرفه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز