خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

با شیوه امروزی کاشت، حیات فارس به مشکل می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۱۰۱

استاندار فارس بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در استان تاکید کرد وگفت: با شیوه امروزی کاشت، حیات استان به مشکل برمی‌خورد لذا ادامه حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است.

 به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در جلسه اصلاح الگوی کشت، بر ضرورت تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری استان تاکید کرد و گفت:اقدامات مقرون به صرفه برای کشاورزان همراه با بیشترین بازدهی از عوامل ترغیب کننده برای تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری است.

 استاندار فارس با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت با پشتوانه اقدامات علمی و پژوهشی از ضروریات استان است، افزود: طبیعتاً در اجرای این طرح موانع، مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد که برای رفع آنان بایستی تلاش شود.

 وی بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در استان تاکید کرد وگفت: با شیوه امروزی کاشت، استان به مشکل برمی‌خورد لذا ادامه حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است؛ اقدامات مقرون به صرفه برای کشاورزان همراه با بیشترین بازدهی از عوامل ترغیب کننده برای تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری است.

 ایمانیه ادامه داد: چند شرکت فناور و دانش بنیان، به صورت نمونه ۵ دشت استان را، بر اساس الگوهای جدید، زیر کشت محصول ببرند و در پایان برداشت محصول، در صورت ایجاد تفاوت با نمونه فعلی و تاثیرگذار بودن، این شیوه‌ها به سایر مناطق نیز تسری یابد.

 وی افزود: شاید در برخی موارد برای انجام این مهم نیازمند اصلاح قانون باشیم که قطعاً می‌بایست در ابتدا پژوهش و اقدامات عملی آن نتیجه بخش بوده باشد.

استاندار فارس گفت: مدیران اجرایی به نخبگان علمی اعتماد کنند و امور تحقیقاتی و پژوهشی خود را به ایشان واگذار نمایند تا پس از مطالعات لازم راه‌های علمی و عملی مناسب ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز