خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

مسئله اشتغال و ریزگردهای سرخس با اولویت در حال پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۹۹

استاندار خراسان رضوی گفت: مسئله اشتغال، دامداری و ریزگردها در شهرستان سرخس با اولویت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در جمع مردم دهستان خانگیران و روستای گنبدلی اظهار داشت: در شهرستان سرخس و در کل استان خراسان رضوی باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم، حل مسائل اولویت بندی شده و به آن پرداخته می‌شود. 

وی گفت: مسائل در طول سال‌ها ایجاد شده و برای حل آن‌ نیاز به زمان وجود دارد. 

استاندار خراسان رضوی به موضوع ریزگردهای سرخس اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید یک جلسه مشترک بین معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود. باید تکلیف پروژه‌های خاص مربوط به این موضوع ظرف مدت یک هفته آینده مشخص و گزارش آن اعلام شود. 

نظری به موضوع اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: استخدام همه جوانان در ادارات امکان پذیر نیست. هر میزان امکان دارد از نیروهای منطقه‌ای و محلی برای پالایشگاه و منطقه آزاد استفاده شود. 

وی گفت: در این زمینه هم نیاز به مهارت آموزی و تحصیلات است. پالایشگاه خانگیران برای تامین نیرو از جوانان منطقه استفاده کند و یک مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای در این زمینه ایجاد شود. 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد خوداشتغالی است. این منطقه ظرفیت برای چنین کاری دارد. خشکسالی در منطقه وجود دارد و سرخس نیز منطقه پرورش دام بوده که این موضوع خودش یک ظرفیت اشتغال است. 

وی ادامه داد: امکان پرورش دام سبک به صورت کارگاهی در همین شرایط امکان پذیر است. برای پرور‌ش دام باید هم از روش جدید استفاده شود. 

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی افزود: نباید اجازه بدهیم دامداری در منطقه از بین برود. 

نظری تصریح کرد: زمینه سازی و ارائه تسهیلات برای ایجاد چنین شغل‌هایی در دستور کار است و ما نیز حمایت خواهیم کرد. برای ایجاد اشتغال باید خلاقیت و اراده داشته‌ باشیم. 

به گفته وی، یکی از موضوعات جدی ما اشتغال‌زایی‌ در روستاها است. اشتغال و معیشت در ر‌وستا بسیار مهم است و اعتقاد داریم اشتغال در روستا اشتغال خانواده و چند وجهی است. 

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تاکید کرد: عملیات بازسازی و بهسازی بولوار اصلی واقع در روستای گنبدلی و مسیر مشهد-سرخس تا هفته آینده آغاز و در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی گفت: پس از نهایی شدن طرح‌های مربوط به جلوگیری از ریزگردها به زودی عملیات آن اجرایی خواهد شد. همچنین در حوزه مسکن زمین تامین و تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز