خبرگزاری کار ایران

میزان اعتبارات خراسان رضوی نسبت به جمعیت آن در کشور پایین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۶۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: در حوزه های اشتغال و کارآفرینی اعتبارات استان نسبت به جمعیت خراسان رضوی در کشور پایین تر است و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدامین بابایی در نشست هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در حوزه تخصیص بودجه و تسهیلات به حوزه اشتغال و کارآفرینی، بعضا اختلافات داخلی ادارات  استان را دچار مشکل می کند. ما شرکت های زیر مجموعه شستا، انتظار داریم که در حوزه های خاص مثل بهزیستی و فنی و حرفه ای کمک مضاعفی شود.

بابایی ادامه داد: یکی از عوامل انگیزشی برای رفتن مردم به سمت مهارت های فنی و حرفه ای، تسهیلاتی است که در واحدهای صنفی باید پرداخت شود تا این انگیزه ایجاد شود. اگر در خروجی اولیه آموزش مشاوره درست داده شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی افزود: ما ٨ درصد جمعیت کشور را داریم اما اعتباراتی که به استان می دهند حتی در حد این میزان از جمعیت هم نیست و همیشه میزان پایین تری را اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: اداره کل استان تنها اداره ای است که خدمات ورزشی برای تمام کارکنان رایگان است و این حداقل کاری بوده که از دست ما ساخته بوده است.

بابایی در خصوص مسکن ملی نیز گفت: حدود ١٨ هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این میزان حدود ٢ هزار نفر در حوزه ما است. عمده ترین مشکل ما در مسکن آورده اولیه افراد است و همچنین ما به تفاوت قیمت کارشناسی با قیمت واقعی موجود از دیگر معضلات حوزه مسکن است. اکنون با استفاده از زمین های خالی واحدهای تولیدی، در بحث تامین زمین به اداره کل مسکن کمک خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: ترکیب ماده ١۴٩ قانون کار با نهضت ملی مسکن نیز از مواردی است که ما در حال پیگیری هستیم، خانه های فرهنگ کار را نیز در حال توسعه هستیم و همچنین از ظرفیت سمن ها با استفاده از مدل های عملیاتی استفاده خواهیم کرد. خوشبختانه همدلی خوبی بین دستگاه ها در استان برقرار است که باید افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز