خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

سالمندان ۹ درصد جمعیت آذربایحان غربی را تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۹۷۸

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۲۴ هزار و ۶۰۰ سالمند در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند و از حمایت‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

پروین محمدپوری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، کل جمعیت سالمندی استان را  ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت:  ۹ درصد جمعیت آذربایجان غربی را سالمندان تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به شهرهای دارای کمترین و بیشترین جمعیت سالمندی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شهرستان پیرانشهر با ۶.۸ درصد و تکاب با  ۱۳.۲ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین سالمندان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۴۴ درصد سالمندان که در مجموع شامل  سه هزار و ۴۷۵ نفر هستند سالمندان  پر خطر بوده که ۴۵۱ نفر در جامعه تحت پوشش بهزیستی و یک‌هزار و ۹۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه از جمعیت سالمندی استان ۴۴ درصد اطلاعات حمایتی دارند و بقیه فاقد این اطلاعات هستند، افزود: ۷۲۰ نفر از سالمندان استان در  ۱۳ مرکز شبانه روزی سالمندان نگهداری می‌شوند که سالانه ۱۹ میلیارد تومان هزینه صرف  نگهداری این افراد می‌شود.

محمدپوری اظهار کرد: تعدادی از سالمندان نیز در نزد خانواده‌ها هستند که ۱۲۰ نفر را شامل می‌شود و روزانه خدماتی به آنان در مراکز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سالمندانی که توسط خانواده‌های خود نگهداری می‌شوند  خدمات توانبخشی را از ۳ مرکز روزانه توانبخشی در استان دریافت می‌کنند گفت: این مراکز سالانه ۳ میلیارد تومان از بهزیستی یارانه دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی آذربایحان غربی همچنین به پرداخت کمک هزینه مناسب سازی منزل و یا خودرو به سالمندان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ به ۱۵۰ سالمند دارای معلولیت ۵۰۰ میلیون تومان و در سال‌جاری به ۵۰ سالمند دارای معلولیت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گفته محمد پوری سالمندان دارای مشکلات حسی و حرکتی استان  به صورت مستمر وسایل کمک توانبخشی شامل عصا، ویلچر، سمعک و....دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز