خبرگزاری کار ایران

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای 20 ساله در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۰۹۴

سرقت از هزار و ۷۴۹ حساب بانکی

فرمانده پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری کلاهبردار 20 ساله حرفه ای که از هزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت کرده بود خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سرهنگ سید مهدی عمران فر" با بیان اینکه این مُتهم ۲۰ ساله از ۱۷ سالگی اقدام به برداشت از حساب مردم می‌کرد، اظهار داشت: این کلاهبردار در مرحله نخست آدرسی با عنوان دریافت سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی منتشر می‌کرد و افرادی که به این آدرس مراجعه می‌کردند به متن‌ پیامک‌های شخصی آنها دسترسی پیدا می‌کرد.

وی گفت: با توجه به دسترسی این کلاهبردار به پیامک‌های مخاطبان، حساب‌های کاربری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را هک و سپس از موجودی حساب آنها برداشت می‌کرد.

فرمانده پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: متهم بمنظور پولشویی در برنامه دیوار به شگردهای مختلف و آگهی جعلی از جمله" حقوق ثابت ماهیانه هفت تا ۹ میلیون تومان درآمد داشته باشید" در صرافی‌ها و بانک‌هایی که حساب‌های الکترونیکی داشتند افتتاح حساب می‌کرد.

عمران فر گفت: این متهم از سادگی این افراد سوء استفاده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت و به راحتی با این روش، مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را بحساب آن‌ها واریز و برداشت می‌کرد.

فرمانده پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این متهم، ۱۶ فقره سیم کارت، سه دستگاه تلفن همراه که به نام دیگران بود و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال کشف شد.

عمرانی فر گفت: ۲۶ حساب تلگرام هک شده از عموم مردم که از آنها بعنوان انتشار لینک‌های مُخرب سهام عدالت استفاده می‌کرد نیز از این متهم کشف و ضبط شد.

وی افزود: این کلاهبردار از هزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت کرده که تلاش کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

رییس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همچنین ۵۲ میلیارد ریال وجه سرقتی از این کلاهبردار کشف شد، خاطرنشان کرد: وی مبالغ سرقتی خود را بحساب ۱۳۴ نفر انتقال داده و سپس ارز دیجیتال خریداری می کرد.

عمران فر به مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان لینک‌های سهام عدالت و عدل ایران از طرف بستگان، دوستان و مخاطبان را باز نکنند.

وی گفت: تحت هیچ شرایطی به بهانه‌های کار در منزل، از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی و شخصی و یا نام کاربری و رمز‌های ورود نرم افزار‌ها و برنامه‌های بانکی و شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز