خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خمین در مجلس مطرح کرد؛

نامتوازن بودن مدل سرمایه‌گذاری در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۳۴۵

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس با بیان اینکه مدل سرمایه‌گذاری در سطح استان مرکزی نامتوازن است، گفت: در شهرستان ساوه حجم سرمایه‌گذاری به قدری است که حتی با استفاده از ظرفیت نیروهای افغانستانی، باز هم مشکل تأمین نیروی کار وجود دارد.

به گزارش ایلنا، علیرضا نظری افزود: از یک سو شهرستان ساوه 70 درصد از نیروی معلم خودش را نمی‌تواند پوشش دهد، چرا که دانش‌آموزان در این شهرستان هنگامی که دیپلم می‌گیرند، مشغول به کار می‌شوند و این دانش‌آموزان دیگر به دنبال ادامه تحصیل نمی‌رود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از سهمیه نیروهای آموزش و پرورش شهرستان خمین در شهرستان ساوه استفاده می‌شود و مشکلاتی را برای معلمین و خانواده آنها به وجود آورده است که با قانون حمایت از خانواده و جمعیت مغایرت دارد. تمام این مشکلات به دلیل متوازن نبودن مدل سرمایه‌گذاری در استان است.

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهار تورم به وسیله رشد تولید اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: وضعیت صدور مجوزها و پایان کار توسط شرکت شهرک‌های صنعتی، بزرگترین مانع در سرمایه‌گذاری سطح کشور و استان است که یک بروکراسی بسیار پیچیده دارد و مصداق بارز تحریم داخلی است.

نظری تصریح کرد: شرکت‌ شهرک‌های صنعتی در تأمین زمین، آب، برق و گاز و بسیاری از زیرساخت‌ها، انقباضی عمل می‌کند و این فرایند در شهرستان خمین جلوی سرمایه‌گذاری را گرفته است. شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص امنیت و نگهداری شهرک‌های صنعتی هیچگونه تعهدی نمی‌دهد.

وی به موضوع سرمایه در گردش و مشکلات اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها اشاره کرده و بیان داشت: تولید می‌تواند گردش اقتصاد کشور را فعال و تورم را مهار کند. بانک مرکزی باید سیاست‌های انقباضی را کنار بگذارد تا گردش اقتصاد کشور را فعال کند. در رابطه با سرمایه در گردش باید تصمیمات بهتری گرفته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز